Alla inlägg under maj 2008

Av Sofi - 21 maj 2008 06:47

Inatt så sov Liam utan några problem, inte ont i något öra och ingen hosta, så skönt, och vad jag sov och sov. Vaknade och kände mig faktiskt både  utvilad och på gott humör idag.


Idag så ska vi nog vara lite ute och se om Liam fortsätter att må bra. Jag har en plan att jag ska göra iordning en kyddodlings rabatt på baksidan av huset, hoppas nu bara att vädret blir ok idag så jag får den gjord.


Annat som ska göras är att skriva på min EXA som ska vara klar på måndag och plocka en stor påse med grönt till marsvinen, som mår utmärkt fast jag inte skriver om dom, händer inte så mycket med dom just nu. Jag har ju tagit litet uppehåll i utställandet eftersom det kommer hundvalpar här, det blir inte mycket tid över i sommar (har ju sommarstudier också) och sedan har vi ju smittorisken, vill inte släpa hem något otyg till valparna.


Vad ska annars göras idag, inte så mycket tror jag men jobbet med EXA:n tar ju sin tid, mycket bläddrande i böcker blir det.

Av Sofi - 20 maj 2008 16:40

Med ett rätt skapligt gott humör trots allt.


Fick en heldel bra saker inhandlat på förmiddagen, bla, en dörrmatta, cykelhjälm (till mig själv) hundbajspåsar, skateboard till Liam (hett efterlängtad) och presenter till Johan.


När jag kom hem så hade han precis vaknat och fick sina presenter av barnen när Patric och Max kom hem från skolan. Av mig fick han bla. en t-shirt med vårat kennelnamn på ryggen och en bild på Himmla på framsidan, så fin så.


Enda främmandet idag var Johans mamma, pappa och G, alla andra jobbar och står i under dagtid så dom får komma i helgen om det är fint väder så vi kan sitta ute, vill inte ha en massa främmande när det är så nära för Himmla att valpa.


Max hade sin kompis E här idag igen, fungerar jätte bra med den pojken här, de kommer bra överens och det är inget tjat och bråk. Även hundarna tycks gilla honom för de tar besöken med ro och ligger mest och sover.


Nä, nu ska jag ta och ringa Michelle, hon ville visst nåt förut.

Av Sofi - 20 maj 2008 07:01

Jösses säger jag bara. Har inte sovit många minuter i natt inte, Liam har haft ont i örat till och från och lagom som jag slummrat till så har han vaknat och varit ledsen, så jag har legat och slötittat på film hela natten.


Och när inte Liam har gråtit så har Himmla mått illa, en gång fick jag kliva upp och torka hundkräks, inte så jätte spännande direkt.


Vad kan man annars säga, jo i övrigt så var natten lugnt :) huset står kvar och alla andra i familjen verkar pigga och glada och det är ju bra, för själv så är jag kräk trött och på dåligt humör idag och det bästa vore om jag höll mig borta från folk och fä. Fast det blir nog inte så eftersom Johan fyller år idag, för hans skull hoppas jag att jag blir lite positivare till sinnet.


När barnen gått till skolan och Liam vaknar (ja, nu sover han minsann) så ska jag in till stan och spendera lite lite pengar på present till Johan, lite sent ute, men det är som vanligt. 


Näpp, bara att dricka kaffe och äta lite frukost och se om man kan bli lite piggelin.

Av Sofi - 19 maj 2008 13:02

Nu har jag ställt in siktet lite bättre på att börja träna LC med Anouk. Vi har ju efter kastreringen av henne tagit det lugnt och ökat på motionen sakta och låtit henne springa löst på tomten, men nu har jag tagit tag i nästa steg, börjat cykla för att öka på hennes kondition. Plus i kanten är att även min kondition ökar också, kan ju inte bli bättre.


Jo, idag kom bärnstenshalsbanden, hundarna blev urtjusiga i dom. 

Av Sofi - 18 maj 2008 14:07

Alltså 56 dagar in i dräktigheten.

Börjar bli jobbigt att sitta ordentligt.

Det går bättre att stå, men......

Ligga är allra bäst, golvet duger.


Himmla börjar bli bra rund om magen nu. Bara en vecka kvar tills vi får se vad som gömmer sig därinne.

Av Sofi - 18 maj 2008 14:01

Nu har jag äntligen uppdaterat hemsidorna, både hundarnas och marsvinen, på marsvinens sida blev det inte så mycket bilder men däremot lite annat blev uppdaterat. Bilder hoppas jag att jag får till under veckan.


Annars ganska lugnt idag. Var på hundkurs imorse och det var inte så mysigt då det både regnade och var kallt. Anouk hon frös trots  att hon hade täcke på sig. När vi kom hem så kröp vi upp i soffan under en filt och jag med fötterna i ett varmt fotbad.


Har planterat lite plantor som suttit på rotning, nu är det fullt i fönstrena här nere, ska gå igenom blommorna och se vilka jag törs ställa upp i barnens rum.


Max har en kompis här idag och leker, eller leker, just nu spelar dom lite TV:spel, men elak som jag är så blir det inte spel hela tiden, tycker att barnen kan leka lite också, på det gamla hederliga sättet alltså, med leksaker.

Av Sofi - 15 maj 2008 16:14

Det man kan säga om den var att det är endel hundmännsikor inne och läser fast inte många, om man ska tro omröstningen. Det var ungefär lika många som hade urhund, annan ras, blandras hund och hundlösa som röstat, minst antal var det av vinthundarna.


Nu lägger jag upp en ny omröstning, den handlar om hur ni som läser bloggen känner till mig. Jag är ju liksom lite nyfiken av mig.

Av Sofi - 15 maj 2008 15:17

så här långt.


Föredraget som hölls i skolan gick utmärkt och jag fick godkänt, lite att tänka på inför framtida framträdanden är att ha bättre publik kontakt och kroppsspråk. Det gick alltså bättre än förväntat.


Nu är jag då hemma igen och vi har ätit och nu tar barna det lugnt framför TV:n en stund med att spela lite.


Själv ska jag nog ta tag i nästa skoluppgift, tänkte vara klar med den innan Himmla valpar för jag misstänker att jag inte vill sitta framför datorn när valparna väl ploppar fram.


Jo just det, jag var och hämtade ut första delen på tentan som jag skrev den 5:e maj, och resultatet av den delen är precis vad jag förväntade mig, underkänd, se så det blir när man inte läser ordentligt till en tenta. Bara att ta lärdom och göra bättre nästa gång som blir den 9/6, jag har redan anmält mig till den.

Ovido - Quiz & Flashcards