Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Sofi - 23 maj 2008 17:10

Det är mycket suck och stånk på Himmla nu, förmodligen trött på sin stora mage, eller så är det något på G. Just nu sover hon, så nu är det ganska lugnt.


Var ju ute på promenad med Anouk i morse när jag lämnade pojkarna i skolan och dagis, hade turen att möta en gamal bekant som även bodde granne med min pappa när han levde. Det blev ett mycket trevligt möte och prat om både det ena och det andra, kul, kul. Ännu roligare var att jag fick mycket beröm för Anouk, både för att hon var vacker, lugn och lydig, sådant värmer gott i hjärtat måste jag säga. Och visst vet jag att Anouk är allt det där, men samtidigt är hon ibland en j--la pestråtta som kan hitta på allt ofog man kan tänka sig. Men det är ju just det som gör Anouk till den hon är och den vi tycker så mycket om.

Av Sofi - 23 maj 2008 16:59

Det var en intressant föreläsning idag, helt klart något som är värt att tänka på och samtidigt något som man har användning av sedan i yrkesrollen som lärare.


Föreläsningen var: Hållbar utveckling & Hållbar utveckling i skolan. Som sagt intressant och det är ett stort ämne som får en att fundera en heldel.


Nu ska jag återuppta mitt arbete med EXA 2, den ska vara klar och inlämnad kl 9.00 på måndag morgon.

Av Sofi - 23 maj 2008 06:50

Idag är det dax att fara iväg på föreläsning i skolan, dagens ämne är: Hållbar utveckling i skolan, ska bli både spännande och kul. Lite udda lektionstid har vi 10-15 men det passar mig jätte bra då Johan jobbar natt och vaknar ca2 timmar efter att jag åkt iväg, vill gärna att någon är vaken och passar lite på Himmla nu, det börjar dra ihop sig för valpning.  Hon har ännu inte visat några tecken på att det är dax ännu men enligt våra beräkningar är det i helgen det ska ske, det börjar bli spännande nu och "lite" pirrigt i magen, koncentrationen på skolarbetet är superdåligt, vilket inte är så bra.


Idag ska Liam iväg till dagis för första gången på 2 veckor, han har ju lyckats vara förkyld senaste gångerna han skulle dit, men nu är han pigg och allert igen. Igår var han helt GALEN, hoppade, sprang runt, tjatade om allt och pratade HELA TIDEN, fast det är så en friskt Liam är, pigg, pigg, pigg och åter pigg. Hos honom finns bara två lägen, sova eller full fart, kul kille.


Det här duger inte, nu måste jag ta tag i saker och ting så vi kommer iväg till skola/dagis, jag har lovat killarna att gå med dom nu på morgonen, vilket passar utmärkt för då får Anouk sin promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards