Alla inlägg under maj 2008

Av Sofi - 31 maj 2008 09:43

Nu har jag gått och lämnat sonen för vidare färd till Granhedsgården, där ska de ha läger med miniorerna tills imorgon. Mycket pirr i magen var det på Max nu på morgonen, det är första gången han åker iväg på läger, kan säga att det är lite nervöst för mig också. Nu är det ju flertalet föräldrar med också och Max känner flera mycket väl, bla. min bror och Max gudfar och sen är farmorn med under dagen idag, så det ska nog gå så bra så.


Dom har otrolig tur med vädret i år, stålande sol och varmt, kan inte bli bättre.


Själv så ska jag nog flytta på marsvinen idag. Johan har fixat iordning en del av ett uthusen på tomten så marsvinen kan bo där. Det ska bli skönt att få ha dom här på tomten, det underlätter så att ha dom nära, bara något så enkelt att kunna ha dörren öppen när det blir varmt och lufta lite därinne.

Av Sofi - 29 maj 2008 06:33

Inatt har det varit jätte lugnt i sovrummet, valparna har varit tysta, Himmla har sovit, Liam har sovit och jag har också sovit, vaknade bara när Johan kom hem och skulle lägga sig och han känner att Liam råkat kissa på sig på hans täcke,bara att bädda om. Man sen så somnade jag om utan problem.


Kan ju tyckas att jag skulle vara pigg och utvilad, men icke då, fortfarande trött, men det beror nog mest på vetskapen om att terminens slut är nära och idag har jag sista föreläsningnen. Visst sen drar sommar studierna igång, men dom gör jag på distans och har inga tider att passa varje morgon, bara det är semester, att inte behöva passa en massa tider hit och dit.


Ha en bra dag alla blogg vänner.

Av Sofi - 28 maj 2008 17:04

Har nu varit och matat och klämt igenom marsvinen, kunde konstatera att 2 abysar är dräktiga och 1 cream är mycket dräktig, så nu kan jag se fram emot några kullar snart igen, det var länge sedan då de inte har velat bli dräktiga. Men nu ser det ut som om det har vänt.


Lite spännande är det.



Av Sofi - 28 maj 2008 13:26

Tillfälliga medans de bor och växer till sig här, de kommer sedan få tjusiga namn i stamtavlorna men tillsvidare så blir det lagom enkla namn och kalla dom vid.


Namnen de fått är dessa: Ebba, Rosa, Findus, Berra, Willy, Pettson och Inga. Det är Johan och jag som med hjälp av Liam kommit på dessa lysande namn, alla har sin lilla historia och poäng.

 

Här är en bild på knas valpen Pettson, är det någon valp som ligger konstigt och lite udda så är det han.

Av Sofi - 27 maj 2008 18:28

Det har det varit hela dagen.


Började morgonen med att ta ut Himmla för morgon kiss, inga problem, hon vet vad som gäller och följer snällt med men sen är det bråtton in, fast på vägen hämtar vi frukosten till henne i köket. Hon slänger ett öga ner i valpsängen och äter sen fort upp maten för att krypa ner till valparna igen.


Sen var det bara att få iordning pojkarna så dom kom iväg till skola/dagis. Jag följde med med dom dit och sedan fortsatte jag min och Anouks morgonpromenad, och vad det var skönt väder idag på morgonen. Hem för att äta frukost och duscha och sedan iväg till skolan.


Där så fortsatte vi våran föreläsning och Hållbar Utveckling i skolan, intressant. Luchade med Michelle och pratade lite och ditt och datt. Efter lunch hade vi lite egna diskussioner i våra smågrupper. Tycker att våran var lysande, mycket "skit" snack blev det, men attans så kul och bra blev det. Fick sedan redovisa inför de övriga i klassen och dom lyssnade iallafall och kom med inlägg, så då var målet nått, att fånga åhörarnas intresse.


Väl hemma igen så åt vi mat och jag plockade fram elklipparen och fixade gräs till marsvinen, praktisk sak den där elklipparen. Har nu matat marsvine och sitter nu mest och klurar på hur sjutton jag ska göra med SM, är sugen på att visa mina djur, men det krockar lite med valparna. Jag har iof fått erbjudande om att E kan hjälpa till och vara handler, mycket lockande, så jag ska fundera vidare.


Nu ska jag gå och pussa lite valpmagar och försöka få till något nytt foto och lägga ut. Dom är så sockersöta de små liven och jag har redan fått en eller två favoriter.

Av Sofi - 26 maj 2008 06:38

Jo det har det nog varit, under omständigheterna så. Men vi här inte helt vana vid små valpars alla små ljud så som knorrande, pip och ett evigt smaskande efter mat, så sömnen har det blivit lite si och så med inatt.


Och gissa - när jag skulle ta ut Himmla nu på morgonen så sov alla valpar och var knäpptysta, det gick ju över när jag släpade Himmla ur valpsängen kan jag säga och vips så var 7 små valpar igång igen.


Himmla är så duktig och har full koll på alla sju, hon tvättar och hjälper dom tillrätta och tittar noga på mig när jag har någon uppe för att rätta till deras färgade band runt halsarna, precis som om hon måste hålla koll på matte så hon gör något fel.


Sammanfattning av natten: den har gått bra men ack vad trött jag är.

Av Sofi - 25 maj 2008 19:19

Trots att Himmla valpade idag så fick jag klart på min hemtenta som ska vara inlämnad imorgon bitti kl 9, och med god marginal också. Frågan är kanske om den är så välskriven, men det får vi sen när jag får tillbaka den. Just nu är jag bara nöjd över att jag faktiskt blev klar.


Nu är det bara att ta tag i hemtenta nr 3, vilken även är den sista för terminen och den ska vara på bara 3 sidor, så den känns som lätt i jämförelse med denna som var på dubbelt så många sidor.


Gissa vad jag ska göra nu, jo jag ska gå och beundra våra små underverk. Och givetvis så ska jag gå ut med Anouk också, hon har varit en duktig tjej i dag och varit riktigt lugn trots att hon hört och känt lukten av valparna.

Av Sofi - 25 maj 2008 14:30

Ser ut som om 7 valpar blev slutresultatet av det hela. 4 hanar och 3 tikar.

Här ses den nöjda och stolta modern Himmla (Ezhar Shining Kelamiza) med sina sju underverk.

Och här är bara underverken. Ja jisses vad dom krälar runt, nästan omöjligt att få alla på samma bild, eller synliga då de gärna krälar ihop i en enda stor hög.


Jag är så nöjd och allt gick bra från valp 1 till valp 7.

Ovido - Quiz & Flashcards