Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Sofi - 21 maj 2008 18:59

Lite nya bilder.

Himmla i valplådan som Johan byggt. Riktigt rund och go är hon nu.

Man måste bara lyfta på huvudet när matte kommer med kameran.

Himmla trivs utmärkt i sin valplåda, här lite yrvaken och då tappar hon ibland kontrollen på tungan och den ramlar ut lite "snyggt" på vänster sidan.


Nu ser inte valplådan ut riktigt så här längre för idag satte vi dit klämskydd för att Himmla inte ska råka klämma någon valp mot kanten sen när dom föds.

Och tittar man riktigt noga på hennes hals så ser man bärnstenshalsbandet på henne, snyggt men diskret, hoppas att det gör nytta mot fästingarna också.

Av Sofi - 21 maj 2008 06:47

Inatt så sov Liam utan några problem, inte ont i något öra och ingen hosta, så skönt, och vad jag sov och sov. Vaknade och kände mig faktiskt både  utvilad och på gott humör idag.


Idag så ska vi nog vara lite ute och se om Liam fortsätter att må bra. Jag har en plan att jag ska göra iordning en kyddodlings rabatt på baksidan av huset, hoppas nu bara att vädret blir ok idag så jag får den gjord.


Annat som ska göras är att skriva på min EXA som ska vara klar på måndag och plocka en stor påse med grönt till marsvinen, som mår utmärkt fast jag inte skriver om dom, händer inte så mycket med dom just nu. Jag har ju tagit litet uppehåll i utställandet eftersom det kommer hundvalpar här, det blir inte mycket tid över i sommar (har ju sommarstudier också) och sedan har vi ju smittorisken, vill inte släpa hem något otyg till valparna.


Vad ska annars göras idag, inte så mycket tror jag men jobbet med EXA:n tar ju sin tid, mycket bläddrande i böcker blir det.

Ovido - Quiz & Flashcards