Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Sofi - 12 maj 2008 19:56

Det är väldigt populärt till hundarna just nu som fästinghalsband, många har provat och jag har nästan bara hört positivt om dom, de gånger jag hört att det inte fungerat bra är när det gäller raser med mycket päls, det problemet har ju inte jag.


Alltså har jag nu beställt varsitt bärnstenshalsband till hundarna, blir nog både tjusigt och effektivt, inte för att de har mängder av fästingar men det är skönt att slippa att plocka dom som sitter fast på hundarna. Fästingar är bara äckliga tycker jag, undrar om det finns någon som gillar dom?


Dom skulle bli klara i slutet av veckan så vi får se när dom kommer hem i brevlådan. Bild kommer när hundarna har fått på sig dom.


Himmla har ätit duktigt idag, hon är lite kinkig med maten emellanåt, men det trugars och mutas duktigt måste jag säga för att hon ska äta. Vad sägs om lite grädde och korv i maten :) Nåväl, bortskämd blir hon, med råge, men hon måste äta ordetligt, både Himmla och bäbisarna i magen behöver allt dom kan få.


Näpp, nu är det läge att göra kväll.

Av Sofi - 12 maj 2008 16:38

Förmiddagen tillbringades med att få till lite mera saker i datorn, e-legetimation är bra att ha i många lägen, ett är när man ska söka studiestöd från CSN, men det är inte bara att fixa när datorn är ny, det är diverse saker som alltid ska strula och stöka när man håller på och så också idag, givetvis. Men efter endel fix och trix så var även detta löst och jag kunde uträtta mitt ärende.


Sen dök nästa dilemma upp, skulle börja skriva på ett skolarbete och kommer då på att jag inte har office installerat, gör upptäkten att MS Office fodralet med installationsskivan i är TOMT, och varför då då kan man ju undra. Lättaste lösningen, ladda hem en test version av office från nätet, den funkar i 60 dagar och tills dess måste jag ha hittat min egna skiva, eller löst det på annat sätt.


Kan ju tyckas att det bara var att sätta sig och jobba, men icke då. Nu var det dax för att åka till stan och göra diverse inköp, mat till oss tvåfotingar och sedan en madrass till Himmlas valplåda och även en madrass till Liams nya säng.


Och hej och hå vad tiden drog iväg, väl hemma så var det bara att laga mat och bära in och ställa allt där det ska vara, och att det ska behöva ta sådan tid, det är märkligt.


Nu väntar jag på att jag ska träffas av en blixt och bli inspirerad till att skriva något bra till mitt skolarbete.

Ovido - Quiz & Flashcards