Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Sofi - 15 maj 2008 16:14

Det man kan säga om den var att det är endel hundmännsikor inne och läser fast inte många, om man ska tro omröstningen. Det var ungefär lika många som hade urhund, annan ras, blandras hund och hundlösa som röstat, minst antal var det av vinthundarna.


Nu lägger jag upp en ny omröstning, den handlar om hur ni som läser bloggen känner till mig. Jag är ju liksom lite nyfiken av mig.

Av Sofi - 15 maj 2008 15:17

så här långt.


Föredraget som hölls i skolan gick utmärkt och jag fick godkänt, lite att tänka på inför framtida framträdanden är att ha bättre publik kontakt och kroppsspråk. Det gick alltså bättre än förväntat.


Nu är jag då hemma igen och vi har ätit och nu tar barna det lugnt framför TV:n en stund med att spela lite.


Själv ska jag nog ta tag i nästa skoluppgift, tänkte vara klar med den innan Himmla valpar för jag misstänker att jag inte vill sitta framför datorn när valparna väl ploppar fram.


Jo just det, jag var och hämtade ut första delen på tentan som jag skrev den 5:e maj, och resultatet av den delen är precis vad jag förväntade mig, underkänd, se så det blir när man inte läser ordentligt till en tenta. Bara att ta lärdom och göra bättre nästa gång som blir den 9/6, jag har redan anmält mig till den.

Av Sofi - 15 maj 2008 07:07

Idag kommer jag iväg, fast inte är det för att Liam är frisk inte, han har fortfarande feber, men det löser vi genom att mamma tar honom några timmar.


Det är ju en viktig dag i skolan idag, vi har muntligt framträdande, ska hålla i ett 10 min långt föredrag inför halva klassen, och det är examinerande också. Känner mig si så där förberedd, har dock valt ämne som vi nyss gått igenom och haft egen övningn i också, så det går nog bra. Men jag tycker bara inte om att stå framför andra människor och prata, men jag är  inte själv om att känna så, det är flera i klassen som känner på samma sätt och läraren har själv erfarenhet av att ha svårt att tala inför grupp, det gör det hela bättre.


Nähäpp, bara att dricka upp kaffet och packa ihop sig själv och se till att barnen hamnar där dom ska, i skolan och hos mormor alltså.

Ovido - Quiz & Flashcards