Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Sofi - 22 maj 2008 19:13

Nu har jag gett Himmla mat för sista gången idag, skönt. Varje måltid är nu en stor muta känns det som. För att hon ska äta så var det nu ikväll i blandat köttfärssås och grädde. Grädde är numera ett standard inslag i Himmlas mat, sedan varierar jag med det som finns i kylskåpet, men det duger inte med samma muta 3-4 gånger om dagen inte, nähädå, det ska vara variation på det hela tycker damen.


Man kan nog säga att hon är skapligt bortskämd nu, men just nu gör jag allt för att hon ska äta och det är för att valparna ska må bra i magen och att Himmla ska orka med förlossning och dia sedan. Jag hoppas (önsketänkande förmodligen) att hon ska bli bättre på att äta när inte valparna ligger och trycker i magen.


Happ, nu har damen ifråga ätit klart och gått och lagt dig i sin säng igen. Då är det bara för mig att se till att grabbarna kommer i säng.


God natt på er alla.

Av Sofi - 22 maj 2008 08:03

Det är ett kul ställe.


Har nu suttit och lagt lite bud på plantor till tomten, nu återstår det att se om jag vinner dom eller inte, de bud jag lagt får gälla, jag tänker inte öka på ett öre på någon av dom.


Jag har äntligen fått en vision hur jag vill ha det på två sidor av huset, blir nog bra när det är klart och växterna har fått växa på sig ett år eller två.


Trädgårds hobby är inget man ser resultat av påengång, ganska kul tycker jag eftersom man då verkligen måste tänka till innan man sätter spaden i gjorden eller köper plantor för annars blir det både jobbigt och dyrt.


Vad jag vet så blir det inget grävande idag på tomten iallafall, jag har lite ont i axeln så det är bäst att låta bli, annars blir det huvudvärk framåt kvällen och jag är liggande imorgon, det är inget bra eftersom jag har en viktig och bra föreläsning i skolan imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards