Alla inlägg under augusti 2007

Av Sofi - 7 augusti 2007 14:02

Nu är det klart, om ca 3 veckor kommer den här godingen hit, lille Jönsson, en mycket trevlig och snäll kattunge.


Nu ska jag göra mig iordning och åka på bio i Västerås med Michelle och hennes lillebror, med mig har jag Lovisa och hennes kusin. Vi ska se på Harry Potter och fenixordern. Ska bli kul.

Av Sofi - 4 augusti 2007 13:47

Nu är marsvinen trimmade, badade och klorna klippta. Nu väntar dom i sina lådor på att stoppas ner i transporten i kväll. Kvar att göra är igentligen bara att se till att mat, hö, gurka och vitkål finns med i transporten, samt i deras packning. Annars så är allt klart. SKÖNT!!!

Av Sofi - 4 augusti 2007 08:31

Idag är det en heldel som ska göras. Efter frukosten nu ska jag trimma klart & bada marsvinen som ska iväg på utställning imorgon, jag åker inte iväg själv den här gången utan har ordnat handler åt dom. Detta innebär att jag även ska åka iväg och lämna djuren idag.


Har även tänkt maila över bilder till Himmlas uppfödare från kennelträffen igår, en mycket trevlig träff måste jag säga. 


Sedan är vi bortbjudna på grillkväll ikväll, så kött måste läggas i marinad, mycket snart, och man ska göra iordning sig själv och få ordning på barnens saker som dom ska ha med till barnvakten.


Och jag som är trött redan nu.....

Av Sofi - 3 augusti 2007 08:58

kom fram. Idag ville ju jag ha fint väder inte regn.....


Nåväl, vi får trevligt ändå även om det regnar, för det är aldrig tråkigt att träffa Himmlas uppfödare och andra faraoägare och inte att förglömma, en hel hög med faraohundar.


Nu ska vi äta frukost och sedan börja planera vilka som vill följa med av barnen, och det kan ta tid. När vi väl kommer iväg så måste jag förbi min skola för att hämta ut mina betyg och fixa intyg på att jag studerat under hösten/våren, facket och arbetsförmedlingen vill visst ha sådanan papper.

Av Sofi - 2 augusti 2007 19:24

På måndag ska vi åka och hälsa på Jönsson, Jönsson är en röd/vit kattunge på 10 v, han bor på ett katthem och vi har nu anmält vårat intresse för att ge honom ett hem, vi får se hur besöket avlöper och om vi blir godkännda som ägare.


Har trimmat lite till på marsvinen nu ikväll. Vid matningen av djuren så tyckte jag det såg ut som att Alda inte har allt för långt kvar till födsel, hon är stor som ett hus. Skulle vara kul om det är bäbisar där imorgon.


Imorgon bär det av till Nyköping för valp/kennel träff med Himmlas uppfödare. Det ska bli så trevligt, hoppas bara att vädret blir fint.

Av Sofi - 2 augusti 2007 16:16

Idag har jag tillbringat tid med att trimma mina marsvin, har kommit på att det är utställning i helgen, ups!!! Nåväl, det är 5 stycken vita som behöver trimmas så det är helt ok, det hinner jag med, vita djur är bra, de blir ju liksom inte flammiga i färgen eller så.


Åsså bild på gårdagens födelsebarn oxå, iförd sin fina tröja.



Av Sofi - 1 augusti 2007 18:37

Idag så har det varit folk & fä här hela dagen. Liam fyller 3 idag och det har då givetvis firats med bullar, kakor och hemgjord tårta. Gott tyckte alla som var här.


Liam är nu en mycket nöjd pojke med presenter av alla de slag, bäst är nog hans nya Modo tröja med tillhörande shorts.


Nu så väntar vi på att Lovisa ska komma hem från pizzabagaren med dagens mat som han så duktigt fixat åt oss :) Inte nyttigt direkt men attans så gott och orken att laga mat finns liksom inte en dag som denna.

Ovido - Quiz & Flashcards