Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av Sofi - 30 augusti 2007 18:21

Har i några dagar funderat på att städa burarna till marsvinen, nu på eftermiddagen så gjorde jag slag i saken och nu är det städat och fint i alla burarna, golvet sopat, alla småsaker står på sin plats osv. Även matat och nattat djuren, så nu känns det riktigt bra, och nöjd är jag också.


Skräpet ifrån burarna lägger jag i en snygg hög på tomten för att förbereda blivande jordgubbsodling, blir så bra så. Även andra odlingar är planerade i samma hörn av tomten.


Marsvins honan Diva som födde en döfödd kull igår äter och mår bara bra, skönt.


Nu ska jag se till att få något i min mage, maten som resten av familjen åt idag passade inte mej alls, tjocka korvar, blääääääk. Dags för stor inspektion av skafferi och kylskåp med andra ord.

Av Sofi - 30 augusti 2007 08:44

Vilka skit djur rent ut sagt. Jag trodde att barnen skulle klara sig i år utan några sådana otäckingar på sig, men icke då. Liam hade en bakom örat igår och GIVETVIS. Nu ska jag bara hålla koll på så det inte blir rött och irriterat.

Ovido - Quiz & Flashcards