Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Sofi - 14 augusti 2007 19:05

av dagens inplanerade saker. Trots nerven i kläm så har jag tömt förrådet på saker, sorterat och kastat en mängd onödiga grejor. Är det inte helt otroligt vad skit man samlar på sig? Nu ska vi "bara" fixa ett fönster, isolera, sätta dit innertak och innerväggar, sen så är det inflyttningsfest för grisarna. Lätt som en plätt eller hur?


Jag har även roat mig en sväng med vedklyven, ganska så kul faktiskt. Max och Liam hjälpte mig att slänga iväg vedträna så det enda jag behövde göra var att sköta klyven. Men mycket återstår av högen som ska klyvas, får nog hålla på resten av veckan känns det som.


Mamma har även varit här en sväng med lite mera plantor, men dom fick hon sätta ner i jorden, jag orkade bara inte. Det ska bli kul att se hur rabatter och övrig trädgård ser ut nästa sommar.


Har idag fått säga farväl och sovgott till min ena marsvinshona, Hemgårdens Artemisia, hon har varit dålig den senaste veckan och trots behandling blev hon inte bra. Jag är tacksam för den tiden hon fanns hos mig och för det hon tillförde min uppfödning.


Börjar nu lite smått ladda inför helgen, då har vi hundutställning både lördag och söndag. Övar för fullt med att ställa upp Himmla, och tycket att det går riktigt bra. Vi får hoppas att det går lika bra i helgen som sagt.

Av Sofi - 14 augusti 2007 09:35

Min grävning i går straffar sig idag, jag har så ONT, det är någon rackans nerv som hamnat i kläm, inte alls skönt.


Idag var planen att rensa ut i förådet för att göra plats för marsvinen här hemma istället, så attans tråkigt att inte ha dom hemma, saknar jätte mycket att inte ha dom precis inpå knuten och bara kunna sitta och titta på dom när jag får en stund över.


Klyva ved var också en av sakerna jag hade tänkt göra.


Nåväl, nu ska vi äta frukost, sen så får vi se vad jag och min stackars kropp vill göra idag.

Ovido - Quiz & Flashcards