Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Sofi - 9 augusti 2007 15:21

Har försökt göra lite nytta idag, tex gräva hål för mina 2 hallonplantor jag fick igår av svärmor & svärfar, efter 10 minuter så tog orken totalt slut och svetten bara rann, trevligt värre. Jag ställde spaden åt sidan och gick in och drack 2 glas vatten och tittade på TV istället.


Efter två timmar fick jag ett ryck ingen och tog säckkärran och travade iväg till marsvinen med 1 bal med torv, tungt som sjutton, givetvis...Efter ett glas vatten så badades långhåret och fönades torr, så nu är hon fin igen.


Efter en nogrann titt så att alla bäbisar (9 st totalt) mådde bra så tog jag beslutet att bara sitta lugnt och titta på alla djuren medans både jag och dom knaprade på äpple. Lagom jobbig sysselsättning idag.


Traskade åter hem för att inventera kylskåpet inför maten ikväll, det blir sill och potatis. Duger gott endag som denna.

Ovido - Quiz & Flashcards