Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Sofi - 21 augusti 2007 19:04

hade det kommit sent igår kväll, det talade svärmor om när jag kom dit idag för att städa burar och trimma.


Det var en kull med 2 d.e white honor och 1 p.e white hane. Pappan till kullen är en engelsk importerad d.e white så därför kommer hanen och en av honorna att stanna här. Kullen är jämn och fin med en för mig mycket bra typ och helhet, det ska bli kul att se dessa utvecklas.

Mindre trevligt i marsvinsrummet idag var den lilla honan som hade drabbats av tarmframfall, UÄK!!!


Nu i kväll så har alla barnen duschat/badat för att vara skinande rena inför skolstarten imorgon. De har packat sina väskor och till och med lagt fram sina kläder.....Just nu har nervositeten satt in och dom bråkar för full, dax att sova med andra ord.

Av Sofi - 21 augusti 2007 09:13

Jaha, då är det den sista lediga dagen för alla barnen här hemma. Max ser fram emot morgondagen då han ska börja skolan (6-års).


I söndags var vi iväg till Nyköping på hundutställning med Himmla, det gick mycket bra men slutade trots det med bara kvalité 1 och inget cert, suck, men nästa gång så SKA det bara gå. Endel nya mycket trevliga människor träffade vi och vi hade en väldigt trevlig dag.

Himmlas uppfödare var på plats även denna dag och det är alltid så trevligt att träffa henne, hon får mej att verkligen känna att jag gör ett bra jobb med Himmla i ringen, det är kul.


Igår så var jag in till stan och fick mina arbetsintyg verifierade på Arbetsförmedlingen, lattjo ställe det där. Det var ingen kö, men ändå 10 nr väntetid.

Hemma igen så fortsatte jag att isolera det tilltänkta marsvinsrummet, skit tråkigt att göra men det kommer nog att bli bra, och kännas bra när det är klart.


Idag på morgonen så har jag anmält mig till att göra högskoleprovet nu i höst, det ska bli spännande och se hur det går.


Nu skriker magen efter frukost och KAFFE!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards