Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Sofi - 28 augusti 2007 18:18

Det känns så iallafall, blåsigt och kallt, fy och blä säger jag bara.


Idag har jag varit duktig och tränat hundarna lite. Anouk fick lite lydnads träning som hon fixade galant, trots att Himmla stod bredvid och gnällde och skällde och ville vara med.


Himmla tränades i långlina då hon bara hatar att träna lydnad, hon tycker verkligen att det är skittråkigt. Men med linan hängade så gick det helt ok, hon kom på inkallning och gick fot, stannade osv, jag är nöjd iallafall.


Resten av dagen har spenderats i marsvinsrummet med marsvinen. Mycket mysigt kan jag tala om, att sitta och lyssna på hur dom prasslar i höet, mumsar och fixar, det gillar jag, avkoppling av bästa slaget.


Har även gjort ett litet dagsverke vid spisen, jag har gräddat pannkakor till hela familjen, och vi har just nu bara en stekpanna, tar tid kan jag tala om, ca 1,5 timme, sen var alla mätta.


Nu har jag även skvallrat i telefonen med Michelle en timme..... eller två, trevligt.


Dags att skicka ut Lovisa till kaninen och marsvinen, och själv så ska jag se till att pojkarna kommer i säng.

Ovido - Quiz & Flashcards