Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av Sofi - 16 augusti 2007 19:22

har vi ängat oss åt, riktigt kul faktiskt när dottern för en gång skull lyssnade på lite kläd & färgråd ifrån mej, hon köpte faktiskt inte bara tråkiga blå o svart toppar idag, utan slängde till med en rosa (!!!!) tröja och en grönmönstrad tunika, hittade även ett par jeans för en helt ok penning. Max hittade ett par byxor han med som han ville ha.

Ryggsäckar hittades också, för 149 kr st, helt ok för min plånbok.


Hittade även presenter till min brors barn som har fyllt år, men vi har inte hunnit med att vara dit och gratta dom än, ska försöka hinna med det imorgon.


Var till djurspeciallisten och köpte hundmat, kikade runt bland hundhalsbanden, Himmla behöver ett nytt. Hittade en lapp där det stod 25% rabatt på halsband, ett sånt erbjudande går bara inte att missa, jag var alltså tvungen att hitta ett halsband. Oj, vad jag letade och rev runt och hittade ett rött jätte fint, men givetvis i fel storlek, hittade ett likadant men i rosa som fick duga. Kan tala om att Himmla blev riktigt fin i rosa.


Nu ska jag iväg till marsvinen för att mata och natta.



Av Sofi - 16 augusti 2007 08:21

Fy och blä vad trött jag är, försöker komma tillrätta med sov tiderna, det går sisådär. Barnen skulle säkert kliva upp på morgonen, men jag bara inte vill kliva upp ur min varma sköna säng när jag vaknar för att väcka dom när dom faktiskt sover. Men idag så gick vi faktiskt upp redan 7,30. Men sen är ju frågan vad sjutton man ska göra när det regnar ute, spela TV spel och sitta vid  datorn, då tycker jag att man lika bra kan sova.


Nåväl, skolan och dagis börjar snart och då brukar det lösa sig, våra barn går trots allt inte och lägger sig så sent, klockan 21 så sover alla utom Lovisa.


Idag så skulle jag kunna tänka mig att åka in till stan och handla nya ryggsäckar åt Patric och Max, plus att Lovisa behöver lite nytt till skolstarten, typ byxor, tänk vad en snart 13-åring växer. Ska se om jag kan låna bil för färden, annars tar vi det en annan dag.

Ovido - Quiz & Flashcards