Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Sofi - 29 augusti 2007 17:59

Nu har jag gjort månadens viktigaste plikt, betalat räkningar, inte alls roligt, men ett måste.


Men jag undrar jag om jag inte har lite magiska talanger, pengarna räckte trots att jag inte fått ut någon A-kasse ersättning på 2 månader pga av strul med intyg och datum hit och dit.


Imorgon måste jag ringa KomVux för dom har skrivit fel start datum för mina studier och det medför att jag inte får ut A-kassan. Sedan måste jag även till Arbetsförmedlingen och be dom fixa till lite annat strul, kuligt värre ska jag som sagt ha imorgon.



Av Sofi - 29 augusti 2007 17:48

har det kommit idag, fast det blev inte alls som jag planerat. Mamma marsvin Diva har tyvärr ärvt sin mors sämre egenskap, dvs att skita i sina nyfödda bäbisar, hon födde bara fram dom och lät de små sedan bara ligga i sina fosterhinnor, själv så kom jag ut till marsvinen försent för att upptäcka vad som hände.


Det är så typiskt för jag har vaktat på denna hona nu i 3 dagar för att vara med när hon födde, men hon passade på när jag var och lämnade Liam på dagis, det är bara att intala sig själv att det är någon mening med det som sker.


Nu hoppas jag på att Diva kommer i kondition, sedan ska hon ställas ut, och efter nyår sättas med hane på nytt. Hoppas att det går bättre då, annars får hon flytta vidare till kelhem.

Ovido - Quiz & Flashcards