Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Sofi - 23 augusti 2007 18:25

Har idag på eftermiddagen ägnat mig åt att isolera klart i det blivande marsvinsrummet, det blev helt ok, men jag höll på att bli GALEN, svettigt var det, isoleringen kliade och skräpigt på golvet......men nu så är det klart. Nu ska bara gipsskivorna upp och dom måste inhandlas först, så vi får se när det blir.


Fick alla anmälda marsvin trimmade, nu är det fintrimmningen kvar imorgon + att dom ska badas, klor klippas.


Annars så har det inte hänt så värst mycket. Hundarna passade på att smita ut och dra ett race på tomten när Max skulle gå in, tur att dom är helt galet tokiga i godis så att dom kommer när godisburken kommer fram, och att vi har en tät och lagom hög häck runt tomten så att dom inte smiter iväg. Vi skulle verkligen behöva få upp staketet och grinden till framsidan, då gör det inget om dom kommer lösa.


Funderar hur Lovisa har det på sitt skolläger, förmodligen bara bra, och jag misstänker att det blir en sen kväll för dom.


Nu ska Liam i säng, han sover ju ingen middag längre så han är lagom trött nu när det blir kväll.

Av Sofi - 23 augusti 2007 07:54

till skolan åker/går jag nu på morgonen. Har precis tagit bilen för att lämna Patric & Max i skolan och är nu hemma en snabbis för att snart gå iväg och lämna Liam på dagis.


Lovisa släpade sig iväg imorse till bussen med stora väskan, dom ska på ett litet läger tills imorgon för att lära känna sina nya skolkamrater. Behöver jag säga att dottern var nervös....


Igår  kväll var Lovisa iväg på kaninhoppning med Fluffy, hennes egna rex kanin. Det gick så bra och var tydligen mycket kul, för Fluffy ska få fortsätta att träna på att hoppa över hinder varannan vecka.


Idag medans alla är iväg till skola/dagis så ska jag trimma marsvinen tills på lördag.

Ovido - Quiz & Flashcards