Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

Lite mera

Av Sofi - 27 juli 2008 20:55

Uj, vilken vecka det har varit, inte bara varmt.


I början av veckan så kraschade våran valp Neo rakt in i sin syster Rosa så hon bara skrek av smärta. Givetvis så var det kväll, och jag kände att det bara var att ringa jouren på Strömsholm och fråga om vi skulle komma in med engång, men då Rosa hade lugnat ned sig och bara markerade att hon hade ont kunde vi vänta tills nästa dag.


Onsdagen tillbringades hela dagen på Strömsholm, tar en jäkla tid där av någon anledning. Vi kunde på eftermiddagen (och sju röntgenplåtar senare) dra en lättnadens suck och konstatera att inget var brutet utan bara en rejäl smäll. Kan bara säga att det är bra att man har den principen att alltid ha försäkring, många sköna pengar skulle kalaset annars kostat. Rosa ordinerades anti inflamatoriska piller, samt burvila över helgen.


Kan bara säga att det är ganska påfrästande att ha en 8 veckors valp som ska ha burvila i 5 dagar, men det possitiva är att hon kissar inte inne iallafall eftesom vi springer och tar ut henne allt som oftast.


Annars så håller Johan på att göra ett eget rum till Patric av den ena lång garderoben i huset, nästan klart, och det blir attans så bra.


Annan bil har införskaffats, ny för oss, det är en Peugeot 406 med två säten i bagaget och guldfärgad, passar oss perfekt.


Ja, mycket har hänt, till och med grannen har fyllt år, GRATTIS till honom, tyvärr orkade vi inte gå på festen igår, men det får vi ta igen en annan gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi - 4 februari 2009 18:02

kommer att ske på bloggen. Nya kommer att finnas på denna adress: http://kelamiza.blogspot.com/   Avslutar här med en utmaning som jag hittade på Himmlas uppfödares blogg. Jag brukar inte delta i utmaningar men den här är faktiskt helt i min smak och...

Av Sofi - 1 februari 2009 16:16

är jag i dag än vad jag varit tidigare i helgen, har legat nedbäddad i soffan under täcket både fredag och lördag, yr och ont i huvudet som bara den. Idag är det som sagt bättre och jag har kunnat sitta vid datorn och titta runt lite, anmält till en ...

Av Sofi - 30 januari 2009 18:45

Vaknade och hade ont i huvudet och på den vägen är det. Dagen har tillbringats i soffan under täcket, japp, jag fryser fast vi har eldat och har hela 22 grader inne, alvedon har tagits med jämna mellanrum för att hålla huvudvärken på rätt sida om smä...

Av Sofi - 26 januari 2009 12:09

Heba och Lena tar en liten paus i lekandet.

Av Sofi - 26 januari 2009 10:19

Jodå, redan på förmiddagen tog jag med mig Heba för en tripp till Västerås för att hälsa på Michelle, hundarna och katterna. Heba blev mycket glad över att få träffa sina kompisar Lady och Lena, båda av rasen Italiensk vinthund. Det blev en hel del l...

Ovido - Quiz & Flashcards