Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Sofi - 30 juli 2008 20:33

och halva veckan har bara flygit iväg i en farlig fart.


Idag har vi varit iväg till veterinären igen, fast idag var det bara en helt vanlig vaccinering och det var Himmla som fick den. Men de närmaste veckorna är det många sprutor som skall tas för hundarna, Anouk ska ha sin vaccinering, Himmla sin Rabiesvaccinering och valparna ska ha sin 12 v. vaccinering samt Rabies & Lepto, inga av dessa skall tas i samband med vanliga vaccineringen så det blir många turer till veterinären som sagt. Och pengarna kommer att rinna mellan fingrarna i en äcklig hastighet.


Gjorde bästa inköpet på länge till hundarna idag, 2 vinthundselar, jätte bra då de inte skaver vid frambenen på hunden när den används, så nu är det bara att ut och cykla när värmen tillåter.


Annars så har jag läst till min HP kurs, det går TRÖGT, fruktansvärt TRÖGT, och inte hittar jag info om ämnet jag valt heller tycker jag. Känns ganska nedslående just nu.


Ser mest fram emot helgen då vi ska på valpträff på lördagen med Himmla och hennes uppfödare, det ska bli jätte trevligt, vi kommer att ta med oss Heba och Neo. På söndagen kommer Liams gudmor med familj och hälsar på och det ska också bli jätte kul, det är alldeles för sällan som vi har tid att träffas, fy skäms på oss.


Och inte att förglöma, på fredag fyller Liam 4 år och samtidigt kommer jag att fira min födelsedag.


Mycket att planera och förmodligen skulle jag behöva baka, men vem har ork och lust till det i denna bastuvärme, då ska man ligga ute i solstolen och läsa en god bok, inte baka. 


Ovido - Quiz & Flashcards