Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Sofi - 15 mars 2008 16:02

Eftersom det är vackert väder så har dagen tillbringats ute i solen. Johan har plockat runt på tomten och jag själv har gjort ett rejält ryck i marsvinsrummet. Städat burar, sopat golv, flyttat fodertunnor och även rensat upp och städat i hörummet.


Under natten så har det kommit bäbisar, det är Nattsmygarns Enkouou som hade fött 3 stycken jätte fina bäbisar, 2 honor (en self p.e.w & en crested d.e.w) och en p.e white hane, honorna kommer att stanna då mamma E kommer att flytta när kullen är avvand, har redan ett eventuellt hem åt henne. Nu på eftermiddagen var B & Y här och hämtade sin hane som varit här på besökt, hoppas nu att honan han gått med är dräktig.

 Har också beslutat efter mycket velande hit och dit att Faust och Keilir ska bli till salu, jag har 3 unghanar på tillväxt som ska få ta över efter dessa två herrar.


Jo just det, igår efter jag slutat min VFU så var Johan och jag till banken och skrev lite papper, och när vi var klara där så for vi iväg i snabb fart till veterinären för att plocka stygnen på Anouk. Det gick utan problem och hon verkar nu glad och nöjd över att slippa tratten, fast ibland så åker den på igen. Efter att vi farit fram och tillbaka i väldigt många mil så kom vi äntligen hem, fast vi mellan landade på pizzerian här hemma och åt lite.

Väl hemma så slängde jag mig i sängen och somnade på en halvtimme eller nåt, jag som hade tänkt se på film.


Nähä, dax att laga mat och utfodra familjen, sen blir det nog lite lördagsmys i soffan och förhoppningsvis se någon bra film, tänker våga vägra melodifestivalen ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards