Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Sofi - 12 mars 2008 19:38

Nu är det gjort. Det var lika bra att göra det nu annars hade jag glömt bort det, sista anmälningsdagen är ju den 15/3.

Nu får vi se om jag blir antagen till någon av kurserna, jag sökte faktiskt till hela 7 stycken olika. Spännande blir det iallafall.


Nu är det hög tid för barnen att komma i säng.

Av Sofi - 12 mars 2008 18:24

Sitter här och funderar lite på mina avelsplaner på marsvinen. Det börjar bli dax att sätta ihop lite nya kombinationer, men först måste jag kolla så att inavelsgraden inte blir på tok för hög + att jag måste hålla koll så att djuren passar ihop utseendemässigt också. Har nästan beslutat mig för att Keilir och Zaphira ska få bli första nya par, Zaphiras mormor är tysk import och Keilir har både finskt och norkt på sin pappas sida, tror det blir riktigt bra.


Annars så är allt lugnt i dag, trött, ja visst, men dagen har varit bra med olika aktiviteter på förskolan. Lunchen tillbringade jag på språng mellan förskolan och apoteket där jag inhandlade avmaskingsmedel till hundarna, det tog 20 min fram och tillbaka.


Hemma så hade Lovisas  nya mobil kommit med posten och kunde hämtas ut nere på affären. Kan tala om att hon är mycket nöjd och jag med, nu kanske man kan få tag på henne när man ringer.


Och Anouk då, jo, hon är sitt vanliga jag fast med den gigantiska tratten. Inte så smidig direkt men det hon låter sig inte hindras, hon tror att hon kan ta sig fram precis överallt eller ligga med huvudet i knät på oss, jätte smidigt......

Ovido - Quiz & Flashcards