Alla inlägg den 28 september 2007

Av Sofi - 28 september 2007 13:15

Har nu tillbringat förmiddagen ute i friska luften. Tog Himmla med på en runda för att på slutet gå förbi skolan och titta på Patric och Max som har rävspel idag (idrottsdag). Himmla fick sitta i svärmor & svärfars bil medans jag tittade på pojkarna som båda gjorde sitt bästa i längdhopp, kast med liten boll och springa 60 m.


När det blev klart så tog jag Himmla och gick hem, på vägen stannade jag och gick in och beställde klipptid till Patric, Himmla var duktig och satt bunden utanför och väntade, tyst och stilla var hon (duktig flicka).

Vi tog även ett fika stopp hos svärmor, Himmla passade då på att leka med Vappis, som nu faktiskt är 7 månader och inte alls valpig längre.


Väl hemma så tittade jag in en snabbis hos marsvinen och där satt dom med mamma Rhianonn, 3 st d.e white bäbisar, lite småblodiga, men pigga och fina. Hon hade givetvis passat på att föda medans jag var iväg.


Nu ska jag bädda in mej i en filt och värma mig, lite frusen efter förmiddagen ute i blåsten.

Av Sofi - 28 september 2007 06:56

Den har nog jag och hon heter Himmla. Varje morgon när vi tar morgon promenaden så är hon jätte kissnödig och vem är inte det efter en hel natts sömn. Men tror ni att hon kissar, nähädå....man ska lukta, lukta mycket på allt, och när man luktat klart så ska man gå, gärna mitt på vägen, det är vid detta läge jag börjar bli aningen grinig på hunden och puttar ut henne i gräset igen och säger med trött röst -kissa-. Himmla luktar lite till och kommer således överens med sig själv om att det luktar helt ok för att kissa där. När hon är klar tittar hon på mig med en blick som tycks säga: färdig, vad är du sur för????


Anouk istället gör sina behov i en flygande fläng och där är frågan istället om hon verkligen hinner bli klar.

Ovido - Quiz & Flashcards