Alla inlägg den 24 september 2007

Av Sofi - 24 september 2007 11:00

Nu har jag äntligen ringt veterinären för att få tid för kastrering av kaninen. Så nästa måndag lämnas han för att bli kastrerad och förhoppningsvis blir han stabilare i humöret efter det, just nu svänger det från dag till dag. Han ska även här någon dag få flytta in till marsvinen och vara inne hos dom under vintern, då får han maximal omvårdnad och det tycker både vi människor och han om.

Av Sofi - 24 september 2007 09:03

Igentligen skulle jag inte sitta här, vi ska äta frukost....och är inte jag med vid frukostbordet så bryter frukostkriget ut, dvs barnen tjatar om vem som ska äta vad, vem som änvänder smöret och mjölk/juice som hälls där det inte ska vara typ bordet/golvet.


Barnen är lediga från skolan idag och imorgon, därav frukost bråket.


Igår så var jag attans så aktiv, jag städade marsvinsburar, så nu är alla rena och fina, alla klor blev färdig klippta.

Körde även ut 3 skottkärror med tegelstenar från grunden som ska bort. Envis som jag är så kan jag ju bara inte nöja mej med halva kärror, NÄ, fulla ska dom vara, vilket resulterade i att det blev skit tungt.


Och ja just det, min gudson har brutit benet, stackars lilla O, han ramlade på (inte av) en studsmatta och bröt benet, så nu ska han få ha gips i tre veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards