Alla inlägg den 4 september 2007

Av Sofi - 4 september 2007 19:01

Uj uj uj, nu har Lovisa  gjort sin matte läxa, det är ingen rolig historia alls, många suckar och mycket gnäll. Men skam den som ger sig, tillslut så blir  läxan klar och alla är glada och nöjda. Bättre går det ialla andra ämnen tex tyskan, inga problem där inte.


Patric har också gjort sin läxa, läsning, känns som om det görs stora framsteg där, det är kul. Och till badhuset var dom idag, och han kunde flyta utan hjälpmedel, det går framåt för pojken.


När jag åkte till stan tidigare idag så hade jag inte bara Lovisa i bilen utan även hennes ena kusin och yttligare en klasskompis med.

Inne i stan så fick jag nästan allt uträttat, grönsaker till marsvinen, bilsele till hund. Arbetsförmedlingen kom jag in till och mina ärenden där blev avklarade utan problem efter en viss tids väntan (40 min).

Liam fick nya byxor, dock ej inhandlade på rea, då den hade tagit slut.


Hundarna tycker att det är alldeles för blött för att gå ut, de gör sina behov i vindens hastighet för att sen få gå in och sova inne i värmen.


Nästan alla marsvinen mår bra, det är bara Alda som är lite vissen, men pigg nog att smita ut ur sin tillfälliga kryapåsig bur för att spatsera lite fint på golvet.

Av Sofi - 4 september 2007 07:51

ska jag åka idag. Lovisa har sovmorgon så jag har passat på att låna bil så jag kan skjutsa in henne till rätt tid.  Tänkte då att jag samtidigt kan passa på att fixa lite saker som jag verkligen behöver göra.


*Arbetsförmedlingen ska besökas för att visa vad jag håller på med.

*Leta reda på billiga rea byxor till Liam, han har vuxit något grymt i sommar och behöver lite fräscha byxor nu till hösten/vintern.

*Hundmat behöver inhandlas.

*Om jag sedan hinner skulle jag behöva slänga in på Lidl och handla grönt till marsvinen.


Till saken hör att jag måste vara hemma till ca11.30 för då ska Liam hämtas på dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards