Alla inlägg den 18 september 2007

Av Sofi - 18 september 2007 19:54

Nu är det äntligen kväll och alltså snart dax att logga ut från datorn och titta lite på TV, man kan ju undra om det finns något att se.


Lovisa håller på att damsuga för fullt, rent tvångsarbete då hon klantade till det och hade sönder glasbrickan i micron i tusen bitar på golvet. Undrar vad en ny sån rackare kostar. Hon smörar till det något och damsuger resten av köksdelen också.


Har fixat bil tills imorgon, då bär det av för att inhandla mat och dyligt, direkt när barnen går till skolan så åker jag och Liam iväg. Tanken är att jag då kanske hinner hem tills dom kommer hem från skolan också.


Marsvinsbäbisarna som kom i söndagskväll mår bara bra, det blev 2 hanar som ser helt ok ut. Den ena kommer att stanna, den ska säljas då det är omöjligt att behålla två hanar i samma kull och det finns ju liksom ingen nytta med det heller.


Nu väntar jag själv på att 2 av mina p.e white honor ska föda, men det är inte dax för om tidigast 1 vecka, så det lär ju dröja då ingen av mina honor föder när jag har planerat det.

Av Sofi - 18 september 2007 09:28

För att roa de hemmavarande barnen som har lagom med feber, som orkar leka alltså, så bygger vi lego, ganska kul, finns mycket man kan bygga. Det som vi bygger mest av blir dock bilar i många fantasifulla modeller.


Patric kom iväg till skolan och Lovisa också, undrar när dom ska trilla dit på förkylningen.


Funderar på att försöka låna bil på eftermiddagen och åka och handla hundmat och människomat, det är tomt i skåpen på båda. Vi får se om jag har ork och lust att fara iväg sen.

Av Sofi - 18 september 2007 06:46

Nu håller barnen på som bäst att göra sig iordning för att om en halvtimme gå till skolan.

Vi får se vilka som kommer iväg idag, Patric känner sig hängig så jag ska kolla tempen på honom. Max har feber och Liam likaså, så de blir hemma idag också.


Själv så känner jag att jag också håller på att få denna envisa förkylning, hoppas att det vänder och jag slipper undan.


I marsvinerummet så har det äntligen kommit små goldenagouti bäbisar, dom ser friska och pigga ut också, hoppas det håller i sig. Och i går flyttade även Piggy till Sabina och hennes familj, han har nu lämnat avelslivet bakom sig för att vara kelgris, vilket jag tror kommer att passa Piggy bra.

Ovido - Quiz & Flashcards