Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Sofi - 21 juni 2008 16:10

lite har jag fått gjort idag.


Skoluppgiften för denna vecka är inlämnad och det med en hel dag tillgodo, samt att jag gjorde ändringarna på förra uppgiften så den ska kunna bli godkännd. Nu ska jag nog ta och hugga in på nästa veckas uppgift,eller om jag gör det imorgon istället.


Hundarna har varit ute och fått sin promenad, valparna har fått mat och kiss och bajs har torkats i parti och minut. Deras tänder är nu lagom vassa och används flitigt till att försöka äta upp våra fötter och tår, byxor är också kul att dra i. Söta är de små terroristerna iallafall.


Sitter just nu på och funderar på vad vi ska äta idag, helt tomt i huvudet, har inga som helst ideer idag.

Av Sofi - 21 juni 2008 11:11

Ja inte blev det myckt gjort igår, inte något annat än social samvaro med goda vänner och släkt.


Lunchen blev en ganska lång lunch, vi kom inte hem förren 16.30, tur att vi har en dotter som inte vill vara med hela tiden utan hon gick hem och var med hundarna och slappade som bara tonåringa kan göra. Vi som var kvar hade trevligt i ett garage där vi åt sill, lax och annat gott, och det var tur att det var uppdukat i garaget för rätt vad det var så öste regnet ner.


Jag tyckte att det var lite extra spännande och till enbörjan lite olustigt då huset vi var till är vårat första gemensamma hus som vi ägde och renoverade, planerade tomt och byggde garaget. Jag har inte varit där sedan vi bar ut sista städgrejorna och lämnade över nyckel till nya ägaren och det är 5 ½ år sedan, men nu när jag väl gick dit kändes allt helt ok och det var bara roligt att se hur allt såg ut både ute och inne. Tänk vad bra tomten blev och innomhus kan det inte ha varit helt fel heller för det mesta som vi gjort är fortfarande kvar, typ tapeter, köksluckor och lite andra små detaljer.


Innan vi gick iväg på kvällen igen så passade jag på att gå en sväng med Anouk så hon fick röra på sig ordentligt, på väg hem gick jag förbi Johans syster så Anouk fick hälsa på människorna i huset och  deras hundar en liten stund.


Kvällen tillbringades hos Johans syster och man, tillsammans med hans syster med familj, trevligt men vi var nog alla lite småtrötta och satt mest och slappade, åt lite grillat, pratade och drack lite öl.

Ovido - Quiz & Flashcards