Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Sofi - 4 juni 2008 19:04

Känns som om jag inte gjort särskillt mycket, hela förmiddage tillbringades i hammocken, liggandes med en av studieböckerna; Det flerstämmiga klassrumet av Olga Dysthe.Har nu läst den och ska ta nästa bok imorgon eftermiddag, för på förmiddagen ska jag åka till Västerås och träffa Michelle och lämna lite fett till hennes Eddie hund och sen ska vi nog shoppa lite skor till mina barn, och sen blir det ännu mera inköp av div bra saker som behövs.


Varit ute hos marsvinen och där hade 3 ungar i Aios kull somnat in, så nu är det bara 3 kvar i kullen och jag hoppas att dom klarar sig, alla tre är crestade d.e white honor, så om allt går som det ska bör det kunna bli 2 eller 3 crestade d.e white honor till salu om 5 veckor. Någon som är intresserad? Hör av er i så fall, det är bra linjer, jag kan säkert släppa någon mer om intresse finns.


Valparna i lådan börjar bli hysteristk roliga att titta på, de sprattlar och far runt som tokar nu. Har börjat vänta på att få se ögon på dem, tänk att få mötas av deras underbara små blå ögon vilken dag som helst. Underbart, längtar.

Av Sofi - 4 juni 2008 06:36

Igår kväll när jag nattade marsvinen hade det kommit 2 kullar, båda i samma bur. Det var cream honan Nattsmygarns Aio som hade klämt ur sig inte mindre än 6 stycken bäbisar, yttepyttiga i storlek, och alla levde, helt otroligt då Aio själv inte är speciellt stor. Nu har jag inte så värst stora förhoppningar att alla överlever, jag är glad om någon gör det.


Den andra honan som hade fött var abessiniern Amiras X:static, men hon hade istället bara fött 1 jätte bäbis, en hane som är pappa Arrak upp i dagen och ser jätte trevlig ut.

Ovido - Quiz & Flashcards