Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Hemma och ingen skola imorgon

Av Sofi - 24 januari 2008 17:29

Skönt.


Det känns i både huvudet och kroppen att man har varit i farten hela veckan nu. Huvudet är fullproppat med ny information, men jösses så roligt det är. Vi har superkul på våra seminarier, skratt och skämt blandas med viktig fakta. Vi har även blivit indelade i grupper så vi har redan börjat med grupparbeten och lärt känna varandra bättre, givetvis så är min grupp den bästa med väldigt trevliga människor. Behöver jag säga att jag stortrivs i tillvaron.


Idag hade jag även trevligt lunchsällskap då Michelle hade skoldag också, vi hann med att surfa runt lite på internet på hennes bärbara dator och även springa ned till Akademibokhandeln och köpa en bok som jag var tvungen att ha till eftermiddagen, givetvis så hann vi med en heldel skvaller också.


Åkte bil hem eftersom mamma var inne i Eskilstuna och hälsade på sin syster, det passade så bra att hon var på väg hem när jag slutade. Perfekt. När jag kom hem hade Lovisa varit snäll och fixat mat till mej, nudlar (äkta student mat), men jag är glatt tacksam att hon ville göra mat åt mej.


Kvällen ska ägnas åt barnen och hundarna. Imorgon så blir det promenad med hundarna, det ska bli skönt att komma ut och röra lite på sig.


I marsvinsrummet så är allt lugnt just nu, i helgen tänker jag känna igenom alla honor igen och se om det är någon mer som är dräktig. Annars så ser det ut som om Keilir flyttar hem igen eftersom den nya ägaren har ändrat sig pga sonens allergi, nåväl, sånt som tyvärr händer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi - 4 februari 2009 18:02

kommer att ske på bloggen. Nya kommer att finnas på denna adress: http://kelamiza.blogspot.com/   Avslutar här med en utmaning som jag hittade på Himmlas uppfödares blogg. Jag brukar inte delta i utmaningar men den här är faktiskt helt i min smak och...

Av Sofi - 1 februari 2009 16:16

är jag i dag än vad jag varit tidigare i helgen, har legat nedbäddad i soffan under täcket både fredag och lördag, yr och ont i huvudet som bara den. Idag är det som sagt bättre och jag har kunnat sitta vid datorn och titta runt lite, anmält till en ...

Av Sofi - 30 januari 2009 18:45

Vaknade och hade ont i huvudet och på den vägen är det. Dagen har tillbringats i soffan under täcket, japp, jag fryser fast vi har eldat och har hela 22 grader inne, alvedon har tagits med jämna mellanrum för att hålla huvudvärken på rätt sida om smä...

Av Sofi - 26 januari 2009 12:09

Heba och Lena tar en liten paus i lekandet.

Av Sofi - 26 januari 2009 10:19

Jodå, redan på förmiddagen tog jag med mig Heba för en tripp till Västerås för att hälsa på Michelle, hundarna och katterna. Heba blev mycket glad över att få träffa sina kompisar Lady och Lena, båda av rasen Italiensk vinthund. Det blev en hel del l...

Ovido - Quiz & Flashcards