Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Sofi - 5 januari 2008 18:58

Kännde igår att jag var täppt i näsan, trodde att det var pga alla djur på mässan som gav allergikänning, men inte, har nu ganska ont i bihålorna och då givetvis även huvudvärk. Skit kul.


Igår var jag alltså i Sollentuna på husdjursmässa. Dagen till ära så var jag Pet domare och dömde en massa fina och mycket välskötta marsvin i alla storlekar och former. Min BIS vinnare hittade jag direkt i grundbedömningen, Pingu, en jätte trevlig hane i både kropp, temperament och välskött på alla sätt och vis, jag blev väldigt förtjust i honom direkt. Hela dagen var otroligt trevlig och rolig. Jag hade även med mig Rhiannon för vidare transport  till Finland. Klockan blev rätt mycket innan jag var hemma och kom i säng.


Idag vaknade jag med täppt näsa och ont i både bihålor och huvud som sagt. Men eftersom jag hade marsvins leverans så var det bara att sätta igång med badning av dessa marsvin. Klockan 11 kom blivande husse och hämtade Wagge och Dall som nu ska bli bortskämda kelgrisar. Lycka till.

Resten av dagen har tillbringats i soffan med undantag av matlagning.

Har fått rapport om Rhiannon, hon har blivit upplockad och är nu på väg hem till Finland.


Nu ska vi äta lite godis och mysa framför TV:n, har dock upptäckt att vissa godisbitar jag köpte igår smakar som grumme grönsåpa, inte sådär jätte gott....

Ovido - Quiz & Flashcards