Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofi - 18 oktober 2007 19:05

Har fått yttligare en last i livet. Saintpaulia blommor. Gud så många olika och otroligt vackra sorter det finns. Jag har lyckats få tag på några olika blad som jag nu satt på rotning.

Nu är det så att kattfan också gillar dessa, fast inte att titta på utan att leka med, just i detta läge tycker jag att han är en pest, lösningen på det hela blev att de små bladen har fått flytta till vårat "sovrum" och står på en bänk framför fönstret.

Fullkommligt kattsäkert kan jag lova er.


Annars så har jag inte gjort så mycket idag, har varit jätte trött, sover otroligt illa de första nätterna i veckan som Johan jobbar natt, vilket han då gör denna vecka. 

Av Sofi - 17 oktober 2007 18:16

Kan ju inte bara gnälla över allt som går dåligt här inte.


Här kommer en bild på Himmla när hon sover.

               

Behöver jag tala om att hon var aningen torr i munnen när hon vaknade.

Av Sofi - 17 oktober 2007 18:08

Jaha, det blev som jag kände på mig. Xepia fanns inte kvar bland oss levande i morse utan hade somnat in under natten. Även Idunn somnade in under dagen.

Vila i frid mina små tanter.


Känns mycket tungt, men konstigt nog så känner jag mig mera positiv idag än igår??? märkligt.


Har nu ikväll trimmat igenom alla djuren jag beslutat ska få följa med, känns helt ok, och jag är nöjd med mitt "startfält".

Av Sofi - 16 oktober 2007 18:26

Idag på morgonen under min morgon prommenad så ringde kära mor och frågade om jag kunde följa med till IKEA, givetvis svarade jag ja. Vi behövde ha lite saker och sen är det alltid roligt att gå och titta och drömma om saker man vill ha, tex nya soffor, nytt köksbord/stolar, nya tallrikar mm, mm, mm.


Hittade förvaringslådor till barnens mössor/vantar & reflexvästar, även nya reflexvästar inhandlades, nytt underlakan (mörkblått), 200 värmeljus (går ALLTID åt). Hittade även nya köksstolar som jag ska visa Johan nästa gång, dom var både billiga & snygga.


Kul med en heldag med mammsen.


När jag kom hem till marsvinen kunde jag konstatera att min crestade saffron hona Idunn hade fött sin kull och inte förstått vad hon skulle göra med den, alltså var ungarna ej omhändertagna och därför döda. Såg att min fina Xepia var hängig, vid närmare titt så har även hon fött ett gäng döfödda ungar (stora), tyvärr så ser hon ut att vara väldigt nära att somna in.


Ibland kan man ju undra varför man håller på, undrar det väldigt mycket just nu.

Av Sofi - 15 oktober 2007 16:57

Jag hade rätt i att det fanns flera gratis ätare i marsvinsrummet. Denna fångade jag i söndagsmorse.

          

Inte så liten direkt, tändsticksasken är till för att jämföra lite.

Av Sofi - 15 oktober 2007 15:37

Idag så gick jag till dagis med Liam och kom dit i lagom tid, möttes av en lapp på dörren där det stod: Planeringsdag, förskolan stängd. Hoppsan hade glömt bort det, jag har stenkoll på när skolbarnen har sina lediga dagar, men har totalt glömt bort Liams lediga dagar...asch då....


Dumt att slösa bort en fin morgon på att gå hem, så vi tog och gick 3 km rundan istället. Ingen blåst och lagom varmt, underbart alltså. Synd bara att hundarna låg hemma och sov.


Väl hemma blev det varmt kaffe och lugn och ro en stund innan vi vid 12 snåret gick iväg till postlådan och för att möta Max och Patric vid skolan, denna gång var hundarna med, så i slutändan fick även dom 3 km i benen, fast visst, dom klarar MYCKET mera.


Nu har vi ätit mat, det blev torskblock i ung med kokt potatis, en klar favorit i hela familjen.

Av Sofi - 15 oktober 2007 06:54

var vi ju på hunduställing. Och det gick åt skogen, vi fick en 2:a, helt omotiverat tycker jag, iof så rörde sig Himmla illa, men vi fick aldrig riktigt chansen att springa och visa att Himmla kan få upp drivet i stegen, nåväl domarn dömer och man kan inte alltid själv bli nöjd, det vet vi sen förut. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är besviken. Annars så fick Himmla en fin bedömning. Ja, ja, vi tar nya tag och jag VET att nästa gång går det bättre.


Har även hittat min dröm hund (förutom faraon då förståss), vill ha en Podenco Ibicenco (Ibiza hund), dom är SÅ fina och trevliga. Nu ska jag "bara" få Johan att förstå det.


Trimmade lite i lördags på marsvinen som ska med till Kallhäll, uj,uj, vilket jobb, inte det roligaste men helt ok om det är bra musik på radion.


Dags att se till barnen så dom har allt med sig i ryggsäckarna till skolan.

Av Sofi - 13 oktober 2007 10:22

Dagens göromål i korthet, låter sisådär lagom kul. Himmla måste bads inför utställningen imorgon, hon badas inte inför varje utställning, men nu är det ett tag sedan hon badade så nu är det dax.


Bilen måste bara bli hel och vi behöver ju se om mojängen Johan köpte igår är rätt, så det är bara att han sätter fart med det.


Och tvätten, ja vad säger man, den finns där, alltid...och det är bara att fortsätta och tvätta, vi är ju 6 personer i familjen så det blir en liten hög VARJE dag.


Kan säga att det är kallt idag, vet inte exakt hur kallt då vi inte har någon fungerande utetermometer, ganska bra för då slipper jag veta.

Ovido - Quiz & Flashcards