Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Sofi - 12 oktober 2007 16:14

Hänga tvätt ute nu är inget kul, har just hängt en maskin ute och jag kan säga att jag har nog så ont i fingrarna. STELFRUSEN! Men förmodligen så blåser den torr snart och då kan jag ta in den, annars så hoppas jag på uppehålls väder även imorgon, då blir den torr då istället.


Snart ska Max och jag försöka hinna till glassbilen i tid, den kommer ungefär 17. Men det är lite svårt att höra när den kommer, för i vårat krypin så hör man inte nåt.


Johan har åkt iväg in till stan för att hämta en mojäng till våran stora bil, hoppas, hoppas, hoppas att det är den delen som vi behöver...blir galen annars. Om det är den felande länken så är det sen "bara" bromsar som ska justeras och handbroms som ska fixas, sen är bilen klar att besiktas.

Av Sofi - 12 oktober 2007 13:07

Fick brevet ifrån Kennelklubben som vi väntat på, våran ansökan om kennelnamn har gått igenom och det blev det namnet som vi hade valt som nr:1, nu ska vi bara genomlida protesttiden också. Känns så kul, även om vi inte ska para Himmla just nu så vet vi att våra framtida valpar kommer att ha ett kennelnamn, och det känns viktigt för oss.


Nu ska jag bara vänta på att mobilen ska bli laddad sen ska jag försöka få tag på Himmlas uppfödare som är våran största supporter, stor KRAM till dej.

Av Sofi - 12 oktober 2007 09:13

Igår kväll efter maten passade vi på att titta på film, riktig familjefilm var det, "På andra sidan häcken" helt UNDERBAR, alla fick sig både ett och flera goda skratt. Liam har fått se den engång till nu på morgonen, lika bra att passa på, nu ska jag bara försöka komma ihåg att skicka tillbaka ikväll.


Har påbörjat rensningen av databordet men det är ju för jäkla skittråkigt måste jag säga, måntro om jag ska skjuta på det och göra det sen istället.....

Av Sofi - 12 oktober 2007 07:01

Ja, gisses, vaknade med ett ryck och kännde att något inte var helt rätt, och mycket riktigt, vi hade försovit oss en halvtimme. Det var bara upp och väcka barnen och tala om att de fick sätta lite fart, och det gjorde dom. Allt har gått i en flygande fart så de blev klara och hinner idag titta lite på TV innan dom går iväg till skolan. Märkligt, varför kan det inte vara såhär varje morgon? allt går lätt och smidigt.


Idag ska jag ta itu med databordet, det ser ut som en sopptipp, papper ÖVERALLT, och givetvis bara mina papper.


Inatt har jag inte fångat något i fällan, den har inte slagit igen ens, slår vad om att det är dumlekolans fel, jag ska gillra om den med något annat rått/mus smaskens, ska se vad jag har i skåpen.

Ovido - Quiz & Flashcards