Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Sofi - 26 oktober 2007 18:16

Nu är huvudet lite bättre eller så är det värktabletterna som gör nytta, hursom så är det bättre och det är bra. Förhoppningsvis så kommer jag sova bra och vara kanon klar i huvudet imorgon, det kan behövas. Jag har fått ett infall och anmält mig för att göra högskoleprovet och det är imorgon, det ska bli kul och spännande och se hur det går, har aldrig gjort det förut.


Iallafall så har jag nu gjort iordning ett litet pennfodral med det som lär behövas imorgon (penna, sudd och linjal), även kallelsen till provet och legetimationen är nedpackad i väskan så nu är allt klart.


Halva familjen är iväg på Halloween disco, Johan tog med Max och Lovisa gick med någon kompis, hoppas att dom har en trevlig kväll. Barnen är utklädda, de blev så "söta" så......

Själv så är jag då hemma med Patric och Liam och vi ska nog mysa till med varsin glass och tända eld i kaminen också, då får vi en mysfaktor på 100% här inne.


God mys på er alla.....

Av Sofi - 26 oktober 2007 14:50

Inte är det så ofta men idag så har jag ont i huvudet och det verkar som om det tänker sitta kvar hela dagen trots intag av vräktabletter, SKIT också.


Skulle in till Lovisas skola på samtal idag, blev ju inget med det, då jag inte är speciellt trafiksäker när jag har huvudvärk och har jag då ett val så avstår jag från att sätta mig bakom ratten.


Dagen har således tillbringats i soffan med lite te och en ständigt pratandes 3-åring bredvid mig.


I marsvinsrummet har det kommit en kull, saffron honan Lena passade på att sent igår kväll föda 2 helt ok cream honor (1 crested & 1 self), båda kommer att stanna då mamman ska säljas och pappan är min d.e white hane Faust.


Annars idag så har jag varit duktig och ringt veterinären för kastrering av kissekatten Jönsson, har har nu blivit gamal nog för det. Samma dag som han kastreras ska Himmla testas om rabiesvaccineringen tog, hoppas verkligen att den gjorde det. Passade även på att fråga lite om kastrering av Anouk, blir gaaaaalen på den hunden, hon är helt skogstokig när hon löper (orolig, ylar, gnäller, skäller & översexuell till max), så eftersom hon inte ska användas i avel så är det lugnast för henne. 


Nu ska jag diska lite, sen blir det soffan igen.....

Ovido - Quiz & Flashcards