Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Sofi - 9 oktober 2007 18:30

Nu är jag jättemätt och trött, ska passa på att gå och lägga Liam och mig själv i min säng.


Lovisa och Patric håller på att rensa i sina lådor, dom hittar mycket kul och funderar just som bäst på var dom ska lägga allt som dom vill spara, typ gamla teckningar, pyssel och skolböcker. Vi har kommit på ett lösning men den kräver ett besök på IKEA och dit har vi inte tid att åka just nu eller i helgen, vi får se om det möjligtvis kan ske nästa vecka.


Men IKEA innebär liksom en heldel pengar också (blir alltid mer handlat än tänkt), och vi ska köpa yttligare saker till våran bil, som vi planerar ÄNTLIGEN ska bli hel (har varit trasig i ett år nu), och hittills har den kostat ca 10000 att laga, utan verkstadskostnader, Johan har svurit ve och förbannelse över denna djävuls bil. Men vi gillar den när den är hel. Nåväl vi får se hur det blir med IKEA, papplådor fungerar ju alldeles utmärkt annars, gick bra när jag var liten.....


Nu ska jag leta upp sängen och söva Liam

Av Sofi - 9 oktober 2007 16:05

Har gått och misstänkt att Anouk skulle komma igång att löpa här i ca två veckor, anledningen till att jag misstänkt det är att Himmla och hon har haft lite bitchfight några gånger, vilket dom inte brukar. Och mycket riktigt så hade jag rätt, idag så har det kommit igång.

Inget att klaga på,för som faraoägare så är löp inget man behöver dras med flera gånger om året direkt. Himmla som blir 3 år i slutet av november har löpt endast 2 ggr och för Anouk som blev 2 år i sommras så är detta löpet det andra.


Håller som bäst på att planera matlagningen, spagetti & köttfärssås, enkel match, vilket kan behövas då jag känner mig hängig tillföljd av en förkylning. Liam är också förkyld och febrig, även ganska grinig.


Marsvinsbäbisarna som kom igår mår bara bra, alla fyra, mamma Gambra tar väl hand om dom.

Ovido - Quiz & Flashcards