Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Sofi - 5 oktober 2007 19:31

Även om jag är arbetslös så längtar jag till fredagarna, då blir vi alla i familjen lediga och allt går i ett lugnare tempo, SKÖNT!


Nu har vi lite fredagsmys med TV och gott tilltugg. Småkillarna var redan trötta så dom har krypit ner i sina sängar, så vi andra får nu lite lugna och ro. Max och Liam är liksom aningen pratglada och vilda för att vi andra ska kunna slappa som vi vill.


I marsvinsrummet har det varit helt galet sista dagarna. 2 vuxna honor har dött i samband med dräktighet, och en hel kull med ungar dog inom loppet av några dagar, jag misstänker att kombinationen mellan pappan och mamman inte alls var bra och det fick tillföljd att ungarna ärvde någon form av defekt. Antecknar allt sådant för att undvika att göra om samma kombo och för att ha koll i framtida generationer. Det är så svårt när det bara är jag som avlar d.e white, lite ont om avelsmaterial blir det och att plocka in nya djur är svårt det med för jag vet aldig hur dom fungerar med mina djur. Nåväl, lite av en utmaning blir det ju.


Börjar nu ladda inför nästa söndag då vi ska iväg på vinthundsutställning med Himmla i Enköping. Det ska bli SÅ kul, längtar....

Ovido - Quiz & Flashcards