Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Sofi - 7 oktober 2007 15:01

Brukar inte vara arg, sur och gnällig mot andra människor men ibland får man f-n bara nog.


Denna vecka är det eldningsvecka, mao så eldar man trädgårsskräp, typ grenar osv...men nog sjutton ska en granne komma och gnälla på att det ryker och ber oss sluta elda...HALLÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!  eldningsvecka=man eldar. Så vad gör man, givetvis så eldade vi klart på det vi hade låg.

Undrar om detta var deras sätt att hålla god grannsämja?  Jag behöver nog inte tala om att det inte är mitt sätt. 


Iallafall så blev alla marsvinburar renstädade och fina. Golvet blev noga rensopat, så nu är det mycket mysigt att sitta och koppla av där inne.

Av Sofi - 7 oktober 2007 09:40

Igår så var jag iväg till Västerås och inhandlade lite nya kläder till barnen och en ny kavaj till mej, vi får se om jag kommer använda kavajen på kommande utställning med Himmla, ska prova lite med övriga kläder för att se om jag blir nöjd. Max och Patric blev iallafall mycket nöjda med sina kläder.


Passade på att åka förbi Michelle och hälsade på och  hämtade även hem 2 st marsvin som kommer att få lämna lite tassavtryck i min avel (tack Michelle). Kramade och pussade lite på hennes hundar, Philip tog plats i mitt knä (min favvo italienaren hos Michelle), tror att även Doris blev glad att se mig, kul, gillar henne och hon ligger mycket bra till på min tycka om lista hon också.


När jag kom hem så hade Johan passat på att byta våran gamla halvruttna dörr till en sprillans ny, tjusigt värre blev det.


Idag så väntar städning av marsvinsburar och även soppa golv och andra skrymslen, bäst att passa på innan det blir skitkallt och man inte vill ha dörren öppen och vädra.

Ovido - Quiz & Flashcards