Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Sofi - 10 oktober 2007 18:23

Och här kommer bilden på bäbisarna som kom i måndags. Den crestade hanen är längst till vänster i bild, han är lite ljus i färgen, de övriga är honor och ser helt ok ut. 

Som synes på bilden så var de små liven väldigt rörliga.

Av Sofi - 10 oktober 2007 18:07

Den har gett ett litet litet resultat, en näbbmus, tror inte att den lilla musen är den enda gästen, tyvärr. Så nu är fällan gillrad på nytt och så får vi se vad/om det finns något i den imorgon.


Inte känner jag mig värst pigg heller, täppt i näsan, trött och ont i huvudet, blir verkligen till att försöka bli pigg och fräsch till helgen, det är ju hundutställning.


Joggade lite med Himmla när jag var ute på luchen och hon kändes helt ok, ställde även upp henne vilket faktiskt funkade fint. Hoppas att det fungerar även på söndag. Jag har några mål som jag ska försöka uppnå i helgen, ett är ju att ta ett cert förståss, ett annat är något så enkelt som att vi går in i ringen och har skit kul. 

Av Sofi - 10 oktober 2007 13:09

Det blev ingen tur in till stan, svärmor mådde lite bättre idag så hon skulle avvakta.


Så då blir det en tur ner till affären för att köpa vitkål istället, attans dyrt blir det, men i gengäld blir det ingen bensinkostnad, så det går kanske på ett ut då.


Har förmodligen löst förvaringen av barnens pyssel, teckningar och skolböcker. Michelle har precis två sådana lådor som vi vill ha och hon ska inte ha dom kvar, så då köper vi dom av henne till ett bra pris och behöver bara köpa två till på IKEA till fullt pris.


Ett orosmoment i min och familjens tillvaro har idag försvunnit från och med idag. SKÖNT. Men jag har blivit en erfarenhet rikare och den ska jag helt klart bära med mig och jag tror att jag kan ha nytta av den i framtiden. 


Nu ska jag ut i marsvinesummet och lägga ut en råttfälla, misstänket att jag fått objudna gäster, fy  och usch.

Av Sofi - 10 oktober 2007 06:51

Barnen håller på med att äta frukost och klä på sig just nu, skönt att dom sköter det själva utan att jag behöver vakta på dom för att det ska bli gjort. 


När skolbarnen har gått iväg så ska Liam och jag äta våran frukost. Tycker det är lugnare för honom och mej att äta när dom andra har gått ut genom dörren


Sedan ska vi förmodligen in till stan här på förmiddagen, svärmor ringde igårkväll och behöver antagligen skjuts in till vårdcentralen för sin förkylning. Tänker då passa på hoppa in på Lidl och handla lite, bla. grönsaker till marsvinen, blir svindyrt att köpa sånt på ICA här hemma.


När vi kommer hem från stan så kommer jag att ta det lugnt, är ju inte helt pigg och fräsch själv, genomförkyld.....



Ovido - Quiz & Flashcards