Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Sofi - 31 augusti 2008 22:08

i ditt nya hem i Göteborg. Nu i kväll så började Ebba sin färd hem till sitt egna hem. Vi önskar Ebba lycka till och hoppas att hon och familjen ska trivas med varandra.

Våran förstfödda och minst i kullen, Ebba.

Är i dagsläget störts av tikarna i kullen och en stor personlighet.


Det känns just nu väldigt tomt och lungt, men det är nog bara vetskapen om att hon har åkt och det faktum att hon är speciell för mig.

Av Sofi - 31 augusti 2008 21:46

har det varit. Igår var det ifo mycket slappande på förmiddagen men sen på eftermiddagen åkte vi till Vingåker och tittade när Lovisa tävlade kaninhoppning med sin Fluffy, det går bättre och bättre för varje gång. Det drog ut på tiden rejält och vi kom inte hem förrän klockan var halv nio, då hade vi skjutsat hem Lovisas kompis I, som också tävlar i kaninhoppning.


Imorse var det åter dax för hundkurs, gick bra även idag, Anou är så himla duktig, det är ren lycka att träna med henne, hon lär sig relativt snabbt och tycker att det är jätte kul.


Efter hundkursen så bar det av till Västerås för inköp av ridskor och ridväst till Lovisa, hon ska ta upp ridningen igen och då behövs ju vissa saker, dyra är dom också. Sen så passade Johan och jag på att beställa ny soffa och nytt vardagsrumsbord, och sen hittade vi sängbord för endast 250:-/st som matchar våran säng perfekt. Byte av soffa och bord har vi väntat på i flera år men inte hittat rätt soffa till rätt pris, men nu så och det var nedsatt pris med 40%, kan inte bli bättre. Så nu åker våra ärvda hopplockade möbler ut, en av sofforna och soffbordet har jag haft sedan jag flyttade hemifrån (16 år sedan) inte ens då var den ny, räknade ut att soffan är över 25 år gammal, känns som om den har gjort sitt nu och det är hög tid att Johan och jag sätter våran egen prägel på vårat hem.


Nu på kvällen så har jag suttit i telefonmöte med Faraohundklubben. Måste bara säga att det är ett mycket smidigt sätt att ha möte på, alla kan delta men slipper åka iväg flera mil, vilket är svårt då vi är utspridda över en stor yta. Jag kan varmt rekomendera detta sätt att hålla möten på till andra som är aktiva inom en styrelse, tänker främst på när jag var aktiv i Svealands styrelse i marsvinsföreningen, det var ofta struligt att få alla att delta, svealands område var/är rätt stort.


Nu ska jag snart bädda ner mig i sängen, imorgon väntar en heldag i skolan och innan lunchen kommer Johan in för att rabiesvaccinera Chépé och efter det ska vi äta lite lunch ihop.

Ovido - Quiz & Flashcards