Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Sofi - 11 augusti 2008 19:15

Ja, dom lever och mår bra. Inga ungar väntas födas närmaste tiden, ganska trist, vet inte om det är någon som är dräktig än, ska nog ta och känna igenom honorna imorgon.


Utställning vet jag inte när det blir, men kanske ställer jag ut någon på utställningen i Västerås i september, har inte tid att åka på någon tidigare då vi har mycket annat som ska göras nu i augusti. Men jag ska klura lite till på om jag ska visa något i september.


Hoppas att det händer något kul ute i marsvinsrummet så jag kan återkomma med lite roliga nyheter snart.



Av Sofi - 11 augusti 2008 17:00

Jahapp, så bar det iväg till veterinären igen då, idag var det ombesiktning av en valp som flyttar imorgon, lilla Orion ska få en alldeles egen familj och gosa runt med. Besiktningen gick finfint. 


Efter veterinärbesöket så hoppade jag in på Coop medans Lovisa och Max satt kvar i bilen med Orion, det gick också bra, så nu har även vi människor lite mat att tugga på.


Nu när jag kommit hem så har vi ätit mat och jag har ringt och pratat med Orions nya ägare om tid för hämtning plus att de ville vet hur det gick hos veterinären. Alla papper och annat är iordning inför imorgon, så nu kan jag sätta mig och fixa med skolarbetet resten av kvällen.


Eller just det, skulle ju träna lite med Himmla jue, har gett mig sjutton på att komma iväg på utställningarna vi anmält till i helgen. Jaja, bara att ta tag i det och sätta fart.

Ovido - Quiz & Flashcards