Alla inlägg den 29 februari 2008

Av Sofi - 29 februari 2008 16:58

Visst är dom fina tillsammans?

Av Sofi - 29 februari 2008 16:40

Känner tydligt i kropp och huvud att jag varit sjuk, jag är sanslöst trött och kan inte för mitt liv begripa hur jag ska orka med kvällen, jag löser det nog på det vanliga sättet, jag lägger Liam och somnar själv på kuppen.


I skolan så var det intressant föreläsning på förmiddagen, dock inte IT men däremot om metakognition/metalärande, väldigt intressant och lärorikt. Eftermiddagen var det studievägledning och nu har jag börjat grubbla och fundera på om jag inte ska söka en annan inriktning än lek, lärande och utveckling, ska ta och kontakta studievägledaren på måndag och prata lite. Lärare kommer jag att bli men kanske med mera kompetens bara.


Hämtade även ut min EXA 1 och fick även då se betyget på den, fick G, och det känner jag mig nöjd med, mål uppnått. Nu börjar arbetet med EXA 2 och det ska vi ha klart och redovisa på tisdag, men det är lugnt.


Mina telefonsamtal blev det lite si och så med, VFU nummret glömde jag hemma och nu är ju klockan för mycket och alla har gått hem. Veterinären kom jag ihåg att ringa till så nu vet jag vad som måste vara gjort med Anouk innan inlämningen på måndag, nybadad, fastande och välrastad. Jo just det, Anouk ska kastreras om jag nu glömt skriva det förut, lilla pluttan har rätt stora problem vid löpen och även tiden emellan.


I väntan på att skolan skulle börja i morse så samtalade jag lite med Sabina

 också, hon väntar ju valpar här vilken dag som helst och jag är ju inte så lite nyfiken på hur det går.

Har även pratat med Michelle i telefon, känns bra att prata av sig om sina funderinga angående studierna och valen man står inför, tack snälla du för att du lyssnar och kommer med lite feedback.

Av Sofi - 29 februari 2008 06:41

blir det för mig. Jag mår ganska bra, magen är helt ok men förkylningen sitter kvar, typiskt........

Förmiddagen ska vi ha föreläsning om IT och eftermiddagen ägnas åt studievägledning.


På rasterna ska jag försöka hinna med att ringa till min VFU plats och tala om att jag ska komma till dom och sen måste jag ringa till veterinären för att kolla lite inför Anouks besök på måndag.


Åter till frukosten

Ovido - Quiz & Flashcards