Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Sofi - 24 februari 2008 16:46

Har precis gått igenom den och jag ligger, trots att jag haft dåligt med djur att ställa, på plats 22 på listan över årets uppfödare.

Och jag har fött upp Kaldi som placerade sig på 4:e platsen bland de crestade djuren.


Jag är mycket nöjd med utställningsåret som gick med marsvinen. Skulle önska att det blev ett till sådant år, men det tror jag tyvärr inte.

Av Sofi - 24 februari 2008 16:28

Ja jösses vad tiden flyger iväg, ännu en helg har gått och så även sportlovet.

Sportlovet blev för oss ett totalt fjasko, barnen och jag har varit sjuka i omgångar, nu sist ut är då Lovisa och jag, hon någon form av magsjuka och jag förkyld, hipp hurra vad kul vi haft det.


Igår var Johan iväg på bröllop, jag skulle ju ha varit med jag också, men fick av förkylnings anledning vara hemma och ta hand om barnen. Bröllopet var tydliget både fint och trevligt, och med norskt inslag då brudgummen är norrman. Synd att jag missade det.


Dagen har inte bjudit på något spännande alls. Inga marsvinsbäbisar, fast det är nog nära att E (Enkouou) föder snart, det ska bli spännande. Skulle igentligen ha börjat trimma tills nästa helg, men har bara inte orkat. Men imorgon har jag intalat mig själv att jag ska börja.


Jag har lyckats få de kära "små" hundarna att äta på regelbundna tider, men guuuuuud vilken tid det tog och vad dom har tittat konstigt på mig när maten ställs fram. Nu äter dom rätt mängd på utsatta klockslag utan problem. Förut har dom haft maten framme hela tiden för att få i sig dagsransonen. Känner mig mycket nöjd.


Nu ska jag börja med maten till oss tvåbenta varelser, tacos blir det, ska bli riktigt gott, det var ett tag sedan nu.

Ovido - Quiz & Flashcards