Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Sofi - 18 februari 2008 18:40

Liam har varit sådär lagom go och glad, kan inte erkänna själv att han är sjuk utan tror att det bara är att fara om kring som vanligt. SUCK!!


Själv så har jag läst i min bok som tillhör studierna, den är av Frank MCourt och heter Magistern, den är helt ok ännu så länge, intressant faktiskt. Har även avverkat 2 skivor i "Morden i Midsomer" boxen, nu är det bara 3 kvar.


En del surfande har det också blivit. Jag letar efter detaljer för att kunna sy egna hundhalsband, är lite kinkig på hur jag vill att dom ska se ut både i färg och utseende, men det är rackans så svårt att hitta ringarna till ett bra pris, så jag letar vidare. Det är ändå ingen brådska för min symaskin är trasig och måste lagas först  iallafall.

Av Sofi - 18 februari 2008 06:28

Då var det dax igen, snoret rinner, ont i halsen och hosta. Det är Max och Liam som börjat igen med förkylningarna, och jag också givetvis. Tror detta beror på att det är vi som fuskar/glömmer  mest mössor och andra bra i ha saker när det blir kallt. Trist är det i allafall.


Marsvinsrummet har fått en ny liten medlem, i går morse så hade Iris fött en liten golden agouti hona, jätte söt, men möjligen lite ljus i färgen, Ellie ska hon heta har Lovisa bestämt. Lite tråkiga nyheter är att golden agouti honan Lages Kiwi inte finns med oss längre, hon hämtade sig aldrig efter sin kull som var döfödd, synd, hon hade mera att ge både på utställningsplattan och aveln, samt att hon hade ett mycket trevligt temperament.


Hundarna då, jodå, dom har varit helt skogstokiga i helgen, folk som man mött på promenaderna måste tro att dom inte är koppelvana.....märkligt, fast jag skyller på att det är fullmåne, känns bra att skylla på nåt.


Skola var det idag, fast det blir det ingen eftersom Liam blir hemma från dagis och alla barnvakter som vi hittills haft tillgång till ska ut på egna äventyr idag. Jag får snällt be mina kamrater om att se deras anteckningar på torsdag när vi träffas. Dagen kommer att tillbringas i soffan framför TV:n med lite "Morden i Midsommer" på DVD.

Ovido - Quiz & Flashcards