Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Sofi - 5 januari 2009 15:04

Precis hemkommen från min inhandlingstur till affären, och ja, jag gick eftersom bilen är trasig och delarna kommer onsdag eller torsdag. Jag hade klätt på mig ordentligt, termobyxor, halsduk, mössa och vantar, men skorna var tydligen inte de bästa för fy fasen vad jag har ont i tårna nu, känns  som om jag aldrig kommer att bli varm om dem igen.


Det är imponerande att barnen vill vara ute så mycket som de är, de åker pulka och leker som bara den ute, men det gjorde ju en annan också som barn, som vuxen är man tydligen lite klen och känslig :)


Och hundarna då, vad tycker de om vädret? De tycker att det är skit....bara kallt och otäckt, får ont i tassarna direkt och vill in, så det blir bara små snabba vändor ute.


Annars så är jag inte lika negativ längre, fjädern+damask till höger fram kostar "bara" 1300:-, alltid något, när det gäller bilar kan det ju bli hur dyrt som helst så jag känner mig nöjd trots allt. Poängen i skolan ska/bör komma in denna vecka, tydligen en bugg i systemet som håller på att rättas till. Nu är det bara att hålla tummarna att allt går som planerat med bil och poäng så jag slipper bli sur och "neggig" igen.


Ha det gott i kylan, själv tänker jag elda och se till att vi har det varm och gott inomhus iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards