Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Sofi - 3 januari 2009 15:10

Idag skulle vi iväg till ett par kompisar i Eskilstuna och hälsa på dem och deras hund, gick helt åt skogen då vi kände att något var fel på bilen precis när vi rullade ut från parkeringen. Bara att rulla in bilen i svärfars garage och hissa upp den och titta, mycket riktigt, fjädern till fjäderbenet hade gått av!!!! Inte konstigt att bilen var jätte låg på höger fram......... Så var det med den utflykten, nu står bilen i garaget och kommer inte en meter, och Johan är där inne och skruvar och grejar, behöver jag tala om att hans humör är i botten, skit sur.


Än mer spännande blir det att kolla upp vad nya grejer kostar, jätte kul eftersom det ser ut att mina pengar från CSN kommer att dröja på grund av avsaknad av inrapporterade poäng från skolan. Och när det gäller detta så är jag mer än skit sur, jag är förbannad och filar på mail till kursansvarig. Det är ju inte bara grejor till bilen som behöver köpas, det kommer som bekant räkningar varje måndad. Om det vore så att jag misskött mig och slarvat med inlämningsuppgifter, då, men bara då skulle jag acceptera läget, men som jag har slitit och gnetat för att ha allt klart, jag har åkt till skolan med feber, förkylning, bihåleinflamation och mer eller mindre migrän, fått godkänt på allt, men ändå......INGA POÄNG.       Jag är sur.


Nåväl, idag är det lördag och ledigt, bäst att passa på och njuta så gott det går. Snart är det dax att laga lite mat så vi blir mätta i magen, ska ta mig en titt i frysen och se vad vi kan hitta på för gott.



Ovido - Quiz & Flashcards