Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Sofi - 1 januari 2009 12:51

Kvällen igår blev trevlig, vi var hemma hos storebror med familj och åt mat och skålade glatt. En del fotograferande blev det, dock inte av mig då kameran i vanlig ordning var kvar hemma, däremot mina svägerskor fotade för fullt, man kunde tro att det var första gången de höll i en kamera, tillslut var vi nästan blinda av alla blixtar.


Gott bubbel vin dracks det också, käns som om jag är skyldig S & P en flaska för jag smakade inte bara utan fyllde på glaset fler än en gång, nåväl gott var det och inte gav det huvudvärk heller.


Lite raketer sköt vi också, fast bara lite. Efter det gick vi hem och rastade hundarna, Neo och Heba brydde sig inte om raketerna, de tyckte mest att det var spännande, men stackars Himmla blir stressad som sjutton, stackarn, så hennen måste vi avvakta med att gå ut tills raketskjutandet hade lugnat ner sig.


I morse så vaknade jag i vanlig ording tidigt och gick ut med hundarna, Himmla och jag tog en långpromenad i kylan, men solen sken så det var hur skönt som helst.


Nu väntar vi bara på att klockan ska bli 2, då ska vi gå till min gudson O och ge honom hans födelsedagspresenter, bara "lite" försenat, men vi var sjuka när han fyllde år och sen var det mycket stress med skolan och julen, men nu så ska han äntligen få dem. Och det är som det sägs: Bättre sent än aldrig.

Ovido - Quiz & Flashcards