Alla inlägg den 25 april 2008

Av Sofi - 25 april 2008 19:29

Känner i kroppen att jag varit på VFU nu i två veckor, misstänker att endel baciller har invaderat min kropp också för jag känner mig ganksa förkyld och hängig. Men jag känner mig otroligt nöjd med mina veckor på förskolan, trevliga barn, personal och föräldrar, kommer helt klart att sakna dom. Som ett litet tack fick jag en blombukett och teckningar från barn och personal, det värmde gott.


Här hemma har jag mest slappat runt hela eftermiddagen, fick besök av grannen med sina barn, barnen var med våra barn på övervåningen och lekte medans vi vuxna satt och småpratade lite i köket, så trevligt så hade vi.


Nu är Johan och jag hemkommna från pizzerian, vi åt lite god pizza och tog varsin öl/cider, passade på att vara lite sociala med våran svåger och Johans kusin, trevligt det också. Värst vad social och trevlig man blir så fort det blir varmt ute. Pizza åt barnen köpte vi med hem så de sitter nu och knaprar i sig sin mat. Eftesom vi handlade av glassbilen idag så blir det givetvis glass till efterrätt, idag slår vi på stort, gotti gotti.


Morgondagens planer består av följande:

 In till Eskilstuna och handla hund/kattmat, ska även ta med Anouk dit för lite social träning.

 Till Tunby fritid och se om jag kan hitta dynor till utemöblerna.

 Hem och städa i marsvinsrummet.

 Skulle sen jag vilja baka något mumsigt till eftermiddagsfikat som jag tänkt inta i lung och ro när allt annat är avklarat.

 Just det, får inte glömma att skicka iväg Max på kalaset han ska på, har ju faktiskt kommit ihåg att köpa present till flickan han ska på kalas hos.


Nu återstår det att se hur mycket jag får gjort av detta, det brukar sluta med att bara hälften är gjort och resten är glömt för evigt.



Ovido - Quiz & Flashcards