Alla inlägg den 23 december 2007

Av Sofi - 23 december 2007 20:18

Full panik och kaotiskt blev det iallafall ikväll. Märkligt. Mitt i allt stök så fick vi hem nya tvättmaskinen och givetvis så ville vi koppla in den för att hinna tvätta 2 maskiner innan julafton, jo tjena....Givetvis så strulade det "lite" vid inkopplingen, men 1 maskin ska nog hinna bli klar idag. Anledningen till tvättpaniken är att våran gamla maskin la ner verksamheten för ett tag sedan och vi har tvättat det nödvändigaste hos svärmor och hos min mamma, men hur kul är det då att släpa på tvätten, så därför har vi ett mycket snyggt och högt tvättberg.


Nu tror jag allt är under kontroll, men det är inte helt säkert att det är så, men det lär vi nog märka isåfall.


Nu återstår det bara att se om vi varit snälla och får besök av tomten i natt. 

Av Sofi - 23 december 2007 15:16

Nu är alla julklappar inslagna och i väntan på morgondagen så får dom ta plats på köksbordet och får på så sätt (förhoppningsvis) vara ifred för både katt och hundarn. Anouk det lilla busfröet har redan varit framme och kraffsat på klapparna som låg på golvet.


Lite pyssel finns dock kvar. Barnen håller på med julklappar till sina gudföräldrar och med hjälp av mig blir det jätte bra, men jag tänker inte skriva vad det blir för jag vet att vissa är här och läser.


Nu ska jag ut och hämta julsakerna så de är varma och fina när Johan ska pynta till det, själv så tänker jag nog titta på och dricka glögg. Glögg ska man dricka lite hela dagen för julafton, det ger lite extra julkännsla och desutom så är det attans gott.

Ovido - Quiz & Flashcards