Alla inlägg den 11 november 2007

Av Sofi - 11 november 2007 16:25

Oj vilken lång dag det blev igår. Upp tidigt för att åka till Reftele (34 mil enkel resa) för att döma petclass och även ställa ut mina egna marsvin.


Halv 7 for vi iväg och kom fram efter 10. Lååååång resa som sagt. Väglaget var helt ok, lånad bil med vinterdäck, kanon, tack snälla S & P för lånet.


Jag började döma alla härliga och fina pet djur nästan direkt, och jag säger bara en sak, vilka fina djur alla hade med sig, det var en fröjd att döma. På eftermiddagen så höll jag både junior och senior final och det var inte lätt, alla som tagit sig till final var otroligt fina, välskötta och otroligt charmiga.


Själv hade jag med mig 5 djur:

Nattsmygarns Enkouou, self p.e white

Hemgårdens Faust, crested d.e white

Hemgårdens Maduza, self d.e white

Hemgårdens Yxisia, self d.e white

Hemgårdens Tyr, crested p.e white

Alla tog cert och Enkouou, Faust och Maduza blev även dagen till ära champions.


Jag hade en mycket trevlig dag och lokalavdelningen (östra) som höll i utställningen gjorde ett kanon jobb. God mat, trevliga människor, trevlig lokal och super resultat, vad mer kan man begära???


Hem kom vi också, något sent (00.00). Packade in allt och kröp raskt ner i sängen.


Idag är jag lite seg och slö och gör inte många knop. Har dock uppdaterat hemsidan med resultaten och nu ska jag nog ut till marsvinen och fixa lite.

Ovido - Quiz & Flashcards