Alla inlägg den 25 november 2007

Av Sofi - 25 november 2007 17:03

glömde bort. Igår kom internetanslutningen igång ordentligt. Kul att surfa runt och glo på sidor när det är lite fart på det hela och samtidigt veta att vi kan vara uppkopplade hela tiden utan att det inte kostar en massa pengar.


Nu när alla papper och avtal är inskickat så är det bara en tidsfråga innan telefonen är igång och vi har TV:n över fiberkabeln också. Trevligt måste jag säga.

Av Sofi - 25 november 2007 16:20

Nu har jag flyttat runt saker i marsvinsrummet och tänka sig, det känns som om jag har större golvyta nu, hur är det möjligt då? Tror att det här blev bättre än förut iallafall. Kaninen fick också lite bättre tycker jag, nu har han sin låda i hörnet längst in för att göra sina behov i (hoppas att han fattar det också) samt mat och vatten. Över kaninens låda ska det upp hyllplan för lite braiha saker, typ plattor, klotänger, schampo, matskålar, vattenflaskor, mm. mm. mm.

 Lite fix och trix kvar innan det är klart men iallafall.


Nu väntar jag mest på att Patric och Max ska komma hem från sin lilla fjällen tripp med bla farfar och farmor. Dom har haft det bra med snö och annat kul.

Av Sofi - 25 november 2007 13:46

Idag så är jag då lite trött och hängig, med det har jag all rätt att vara. Vi hade marsvinsutställning igår och det blev en lång dag, dock inte så lång som vi trodde när vi började. Dagen flöt på bra och lokalen var helt ok, lite kall, men det var inte så konstigt då temperaturen hastigt hade sjunkit ett antal grader under natten.


Är nöjd med mina resultat, det blev 1 cert var till Tyr och Keilir och Yxsisia fick ett CK. Liam ställde ut sitt marsvin Bäbis i pet och fick en fin och bra bedömning, själv tyckte han det var lite läskigt då alla stod runt bordet och tittade.


När allt var städat och klart i lokalen var klockan runt 18 snåret och Johan kom och hämtade mig så jag slapp gå hem, sedan åkte vi till våran trevliga Pizzabagare och åt mat, GOTT och välbehövligt. Väl hemma igen så myste jag lite i soffan med familjen innan sängen uppsöktes för lite vila och sömn.


Idag så har varken jag eller någon annan i familjen gjort många knop, utan vi har suttit framför TV:n och tittat på film. Lungt och skönt med andra ord.

Men nu så ska jag gå ut och pula runt i marsvinsrummet, ska försöka möblera om lite därute.

Ovido - Quiz & Flashcards