Alla inlägg den 12 november 2007

Av Sofi - 12 november 2007 13:57

Snart så har vi riktig telefon igen, vi har kört med mobil och mobilt bredband nu ett bra tag. Men imorgon så är det ÄNTLIGEN dax, fiberkabel kommer att grävas ner och dras in i huset, och det ska bli så skönt, allt kommer att gå genom denna kabel (TV, telefon och internet).


Ända lilla oros momentet är var och hur dom tänker gräva, är lite rädd om hallonbuskar och rabatter, men det löser sig nog, jag få gå runt och vakta på dom så dom inte gräver fel.

Av Sofi - 12 november 2007 06:45

I lördags kom det marsvinsbäbisar också, 4 cream blev det, 2 honor och 2 hanar, helt ok. Hanarna ska hitta nya hem och en av honorna, även mamma Nanja ska hitta nytt hem när bäbisarna har flyttat. Det ska bli spännande och se om jag lyckas med det, men det brukar gå.


I all lycka över mina resultat på utställningen i lördags så bestämde jag mig för att sätta Faust i avel igen och till sambos fick han de nya champion honorna Enkouou och Maduza, tror och hoppas att det blir fiiiiiiina bäbisar där. Det är första gången jag lyckas med att både pappan och mamman till en kull är egenuppfödda champions. Det är KUL!!!!


Marsvinsrummet fick igår en invånare till, kaninen Fluffy hoppar numera runt på golvet och är en lycklig skit. Marsvinen är aningen avundsjuka och vill också ut på golvet och springa, de trycker sina nosar mot gallret och tittar längtande på Fluffy som retsamt stannar upp och tittar tillbaka.


Alltså lugnet råder i marsvinshuset. SKÖNT!

Ovido - Quiz & Flashcards