Alla inlägg den 11 december 2008

Av Sofi - 11 december 2008 19:47

för förkylning på barnen, Lovisa är redan hemma sedan iförrgår och nu ikväll börjar Liam, för varje timme som går blir rossligare, snorigare och varmare.


Idag har Johan varit på utvecklingssamtal för Liam och vi och förskolan är överens om hur Liam är, inga problem utan en helt normal och glad kille som är trygg, glad  och trivs bra på förskolan, kan inte bli bättre känns det som. Liam och de andra "stora" barnen på Liams avdelning  var iväg till ålderdomshemmet idag och gick luciatåg där, något som uppskattas av  pensionärerna och personalen och även barnen som går dit.


Själv har jag ju varit i skolan och det gick bra, ivarje fall på förmiddagen,då var vi duktiga och jobbade fokuserat på. Värre blir det efter lunchen, alltid,  då tappar vi koncentrationen totalt och pratar och har mest bara trevligt och roligt, vilket iof är bra att vi har, men vi behöver verkligen bli klara med vårat arbete så vi kan ta det lungt under julen. Imorgon blir jag hemma och jobbar över datorn ihop med T  som sitter hemma i Katrineholm vid sin dator. Internet, räddaren i nöden när man bara inte orkar åka iväg.


Nu ska jag ta och lägga mig och mysa med snoriga sonen och titta på TV en stund. Och ja, givetvis kommer jag att somna, ingen tvekan om den saken.

Av Sofi - 11 december 2008 08:59

Jaha, då sitter man här idag igen då, ja på skolan förståss och givetvis utanför UKK:s exp. allt är som vanligt med andra ord. Utom att jag inte har ätit mer än en apelsin till frukost, detta enbart för att barnen hade ätit upp all frukt som jag skulle ha till min fruksallad som jag hade tänkt ha till frukost, och något annat hade vi inte upptinat som jag får äta. Vilken tur att ICA-smedjan har öppet tidigt, detta gjorde att jag har varit på inköpsrunda och ska nu fixa till något som förhoppningsvis blir en fruktsallad i slutändan, lite fix och trix blir det men jag kommer att bli mätt och det är ju det som är själva ideén med att äta. Snart kommer nog mina kamrater så det är bäst jag sätter igång med frukosten.


Ha en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards