Alla inlägg den 3 december 2008

Av Sofi - 3 december 2008 19:52

Så har alla gått hem, tänk vad lugnt, stilla och tyst det blir när alla gått. Nu sitter barnen och äter tårta igen, nu för 3:e gången, och ändå är det en massa tårta kvar.


Lovisa är nöjd med dagen och presenterna hon fått, och cd & DVD spelaren kommer nog att gå varm de närmaste dagarna eftersom hon har fått ett gäng skivor och filmer.


Själv ska jag ta tag i disken som har blivit, skönt att slippa det imorgon, då har jag en ledig dag från skolan och den tänker jag ta vara på och komma iväg på en promenad när det är ljust ute, samt se någon film som jag gillar och mysa lite med barnen.

Av Sofi - 3 december 2008 09:01

är det nu. Ja sen jag åkte in till förlossningen i Eskilstuna. Hade faktiskt tid bokad för att bli igångsatt då Lovisa inte växte som hon skulle i magen, så strax innan klockan 8 kom jag och min väninna A (hon var med som stöd under förlossningen) fram och jag blev inskriven, efter yttligare en stund dök även min mamma upp, så även hon var med under hela tiden. Förlossningen gick bra och Lovisa föddes snabbt utan några större problem, jag fick upp min lilla flicka på 47 cm och ca 2700 g på magen och var världens stoltaste mamma. Jag är evigt tacksam för att A och mamma  var med, det var både tryggt, lugnt och roligt att ha er med under den dagen, vi har något speciellt som vi delar och det är Lovisa.


Lovisa har fått sitt namn ifrån min gammel mormor som hette Anna Lovisa, något som var till en glädje för min mormor som tyvärr dog (p.g.a. sjukdom)  bara några veckor efter att Lovisa hade kommit till världen, men hon hann se Lovisa när hon var 3 dagar gammal när vi åkte hem från sjukhuset, vilket kändes skönt för både mamma och mej.


Nu har det gått 14 år och Lovisa är nu en väldigt normal tonåring men hett humör. Och i kväll blir hon firad av släkt och vänner.


Dax att börja jobba.

Ovido - Quiz & Flashcards